شناسه خبر : 27556

تسلا شکست می‌خورد؟

تسلا شکست می‌خورد؟

هوندا موتور و ال‌جی انرژی سولوشن اعلام کردند که یک کارخانه باتری‌سازی با سرمایه‌گذاری مشترک ۴.۴ میلیارد دلاری در اوهایو خواهند ساخت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، این دو شرکت در ماه اگوست این طرح را اعلام کرده بودند. آنها گفتند که در ابتدا متعهد به سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیارد دلار و ایجاد ۲۲۰۰ شغل هستند اما گفتند که سرمایه‌گذاری کلی پیش‌بینی می‌شود به ۴.۴ میلیارد دلار برسد.

هوندا به طور جداگانه ۷۰۰ میلیون دلار برای تجهیز دوباره با ابزارآلات چندین کارخانه موجود برای تولید خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این خودروساز ژاپنی با حرکت به سمت تولید بیشتر خودروهای برقی، سه کارخانه موتور اوهایو، از جمله بزرگ‌ترین کارخانه‌های موتورسازی خود در جهان و ۳۰۰ شغل جدید را اضافه خواهد کرد.

باتری‌های خودروهای الکتریکی تولید شده در کارخانه جدید در اختیار کارخانه‌های خودروسازی هوندا قرار می‌گیرد تا خودروهای برقی را برای فروش در آمریکای شمالی تولید کنند. هوندا قصد دارد خودروهای برقی و پیل سوختی تا سال ۲۰۴۰، ۱۰۰ درصد از فروش خودروهایش را تشکیل دهد.

در ماه آوریل، هوندا و جنرال موتورز اعلام کردند که یک سری خودروهای برقی ارزان‌تر را بر اساس پلتفرم مشترک جدید، میلیون‌ها خودرو از سال ۲۰۲۷ تولید خواهند کرد تا تسلا را در فروش شکست دهند.

 این بیانیه به برنامه‌های جنرال موتورز برای شروع ساخت دو شاسی بلند الکتریکی برای هوندا(هوندا پرولوگ و یک مدل آکورا) از سال ۲۰۲۴ افزود.

 

ارسال نظر