شناسه خبر : 27454

تسلا در چین رکورد زد

تسلا  در چین رکورد زد

فروش تسلا در چین پس از ارتقاء کارخانه شانگهای رکورد زد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA)، سازنده خودروهای الکتریکی شرکت تسلا، ۸۳ هزار و ۱۳۵ دستگاه خودروی ساخت چین را در ماه سپتامبر به صورت عمده فروخت و رکورد فروش ماهانه خود را در چین شکست.

بر اساس داده های CPCA، این رقم هشت درصد نسبت به ماه اگوست افزایش داشته و از رشد ماهانه پنج درصدی کل فروش عمده خودروهای الکتریکی در چین پیشی گرفته است. از زمان آغاز تولید در دسامبر ۲۰۱۹، رکورد جدیدی را برای کارخانه تسلا در شانگهای به ثبت رساند و با ادامه سرمایه‌گذاری این خودروساز آمریکایی در تولید چین، رکورد فروش قبلی ۷۸ هزار و ۹۰۶ خودرو را در ژوئن به ثبت رساند.

تسلا هفته گذشته در سطح جهانی اعلام کرد که در سه ماهه سوم ۳۴۳ هزارو ۸۳۰ خودروی الکتریکی تحویل داده است که رکوردی برای ارزشمندترین خودروساز جهان محسوب می‌شود اما کمتر از میانگین انتظار ۳۵۹ هزار و ۱۶۲خودرو مورد انتظار تحلیلگران است.

رویترز قبلا گزارش داده بود که تسلا پس از تعلیق بیشتر تولید در کارخانه شانگهای در ماه جولای برای ارتقاء، که هدف آن افزایش تولید هفتگی کارخانه به حدود ۲۲ هزار دستگاه در مقایسه با سطح حدود ۱۷ هزار دستگاه در ژوئن بود، تحویل چین را تسریع کرد. این کارخانه که مدل ۳ و مدل Ys را تولید می‌کند، در ۱۹ آوریل پس از قرنطینه کووید بازگشایی شده بود اما تنها در اواسط ژوئن تولید کامل خود را از سر گرفت.

شرکت خودروسازی چینی بی‌وای‌دی، همچنان با ۲۰۰ هزار و ۹۷۳ فروش عمده در ماه سپتامبر، پیشتاز بازار داخلی خودروهای برقی است که جهشی تقریباً ۱۵ درصدی نسبت به آگوست نشان می‌دهد زیرا CPCA اعلام کرد که قیمت‌های بالاتر همچنان مصرف‌کنندگان بیشتری را به انتخاب خودروهای الکتریکی تشویق می‌کند.

 

ارسال نظر