شناسه خبر : 22769

قیمت گاز در اروپا افزایش یافت

قیمت گاز در اروپا افزایش یافت

قیمت گاز طبیعی در اروپا همزمان با محدود شدن جریان گاز خط لوله به این منطقه و پیش بینی هوای خنک‌تر در دو هفته آینده، افزایش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، قیمت پایه معاملات گاز اروپا روز دوشنبه حداکثر ۴.۵ درصد افزایش یافت. سفارش برای گاز روسیه که از اوکراین ترانزیت می‌شود، بالاتر از سطح روز یکشنبه بود اما همچنان پایین‌تر از سطحی است که اوایل آوریل مشاهده شد. عرضه از سوی نروژ قرار است افزایش پیدا کند اما به دلیل کارهای تعمیراتی، حدود ۱۰ درصد پایین میانگین ماه گذشته ماند.

شرکت گازپروم روز دوشنبه اعلام کرد ارسال گاز طبیعی به اروپا از طریق اوکراین مطابق با درخواست مشتریان اروپایی انجام می‌شود. درخواست ها برای ۲۵ آوریل به ۶۸.۴ میلیون متر رسید که بالاتر از ۵۱.۷ میلیون متر مکعب در ۲۴ آوریل بود.

بازار همچنین با تشدید ریسک اختلالات عرضه به دلیل تحریم های جدید علیه روسیه بر سر حمله به اوکراین روبروست و وکلای اتحادیه اروپا می گویند تقاضای مسکو برای پرداخت گاز به روبل، تحریم ها را نقض می کند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داد در صورت محقق نشدن شرایطی که خواستار آن شده است، عرضه گاز به مشتریان اروپایی ممکن است قطع شود.

نایب رئیس کمیسیون اروپا به تایمز لندن گفت: اتحادیه اروپا در حال آماده کردن تحریم ها علیه واردات نفت روسیه است. اما مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: کشورهای عضو هنوز درباره ضرورت تحریم کامل نفت و گاز روسیه در واکنش به جنگ در اوکراین به نتیجه نرسیده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بهای معاملات گاز ماه آتی در اروپا ساعت هشت و ۴۵ دقیقه صبح روز دوشنبه به وقت محلی در آمستردام ۹۹.۱۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت بود. قیمت گاز روز جمعه برای سومین هفته متوالی کاهش پیدا کرده بود. بهای معاملات گاز در انگلیس ۰.۹ درصد افزایش داشت.

ارسال نظر