شناسه خبر : 22047

امسال آزمون استخدامی وزارت نفت برگزار می شود

امسال آزمون استخدامی وزارت نفت برگزار می شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: امسال آزمون استخدامی با دستور و نظر مساعد وزیر نفت برای جذب نیروی انسانی توانمند از دانشگاه‌های کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر صبح امروز (یکشنبه، ۱۴ فروردین ماه) در گفتگو با برنامه تلویزیونی "چاپ اول" شبکه خبر گفت: تامین ظرفیت نیروی انسانی متخصص، مولفه اصلی فعالیت‌های شرکت ملی نفت ایران است و بر همین اساس با نظر مثبت وزیر نفت، مصاحبه حدود ۱۵۰۰ نفر از رتبه‌های الف دانشگاه صنعت نفت انجام شده و مراحل استخدامی آنان در شرف انجام است که حدود نیمی از این افراد در شرکت ملی نفت ایران و مابقی در سایر شرکت‌های تابعه صنعت نفت مشغول به کار خواهند شد.
خجسته مهر ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ و همزمان با اعلام موج جدید تحریم‌ها علیه ایران، میزان تولید نفت کشورمان با کاهش مواجه شد؛ با این وجود با توجه به برنامه دولت سیزدهم در خصوص بازپس گیری بازار‌های صادراتی، تمرکز وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بر افزایش ظرفیت تولید و دستیابی به امکان تولید نفت به مقدار پیش از تحریم‌ها قرار گرفت که خوشبختانه موفق شدیم ظرفیت تولید را به هدف از پیش تعیین شده ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: برای واکاوی چگونگی احیای ظرفیت تولید نفت لازم است که این مقوله را در سه بخش اقدامات مخزن محور، چاه محور و تاسیسات محور بررسی کرد.

معاون وزیر نفت افزود: در بخش اقدامات مخزن محور، اولویت ما دستیابی به اهداف نگهداشت توان تولید بود. در این خصوص برخی از چاه‌های جدید وارد مدار تولید شد و توانستیم بخشی از ظرفیت تولید از دست رفته را از این طریق جبران کنیم که در این مورد می‌توان از تولیدی شدن ۱۳ حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی یاد کرد که در شش ماهه دوم سال گذشته وارد فاز اجرایی شده و ظرفیت جدیدی برای تولید نفت ایران پدید آورده است.
به گفته خجسته مهر انجام اقدامات بنیادین در بخش چاه محور شامل نصب پمپ‌های درون چاهی و عملیات گسترده اسیدکاری و تعمیرات چاه‌ها نیز که بالغ بر ۱۸۰۰ مورد بوده است، از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه بازپس گیری ظرفیت تولید نفت ایران بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص اقدامات تاسیسات محور نیز به اصلاح خطوط لوله جریانی و بهبود تاسیسات سرچاهی اشاره کرد و گفت: در این بخش تنها یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران موفق شده است که با تعمیر و جایگزینی خط لوله‌ای که وظیفه انتقال ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام را داشته است، به همین میزان به ظرفیت تولید نفت ایران اضافه کند.
وی تاکید کرد: در حوزه تعمیرات اساسی، بیش از ۲۵۰ مورد تعمیرات اساسی تخصصی صورت گرفته که در بالفعل شدن توان احیا و ظرفیت سازی نفت ایران نقش موثری داشته است.

خجسته مهر در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی عدم توجه به ظرفیت سازی در دولت‌های پیشین گفت: این موضوع به نگاه دولت‌ها در خصوص دستیابی به توان تولید بستگی داشته و به هیچ وجه متاثر از تحریم‌ها نبوده است؛ چرا که افزایش مجدد ظرفیت تولید در شرکت ملی نفت ایران در تمامی بخش‌ها از تامین کالا و حفاری گرفته تا انجام عملیات اجرایی، به صورت صددرصد ایرانی و با بهره گیری از توان کارکنان شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های ایرانی دیگر بوده است.
معاون وزیر نفت همچنین در خصوص اهمیت افزایش ظرفیت تولید نفت کشورمان گفت: افزایش ظرفیت تولید نفت، پشتوانه خوبی برای رفع دغدغه تامین خوراک، در صورت افزایش محصول در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها خواهد بود؛ علاوه بر آن، با اتکا به این استراتژی می‌توان در کوتاه مدت نسبت به بازپس گیری بازار‌های صادراتی نفتی ایران اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از افزایش ۴۰ درصدی میزان صادرات نفت کشورمان در کوتاه مدت به عنوان یکی از دستاورد‌های صنعت نفت یاد کرد و افزود: این موفقیت در سخت‌ترین شرایط تحریمی حاصل شده است که در نوع خود بسیار قابل اهمیت است.
وی تاکید کرد: شرکت ملی نفت ایران از تمامی ظرفیت‌های خود برای تولید حداکثری نفت استفاده خواهد کرد.
خجسته مهر همچنین بر اهمیت افزایش ظرفیت تولید در شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد و گفت: بنابر برنامه ریزی انجام شده، مقرر شده است تا ظرفیت تولید را تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۴ میلیون بشکه در روز افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به سوالی درباره اقدام اخیر عربستان در برنامه ریزی برای برداشت از میدان مشترک آرش نیز گفت: توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی، اولویت شرکت ملی نفت ایران است.
وی متذکر شد: در خصوص میدان مشترک آرش نیز هم اکنون مطالعات اولیه و لرزه نگاری این میدان انجام شده و برنامه توسعه آن نیز در شرکت ملی نفت ایران مصوب شده است که به زودی اجرایی می‌شود.

ارسال نظر