شناسه خبر : 22716

وضعیت بازار فلز قرمز به دلیل ترس از رکود اقتصادی زرد شد

وضعیت بازار فلز قرمز  به دلیل ترس از رکود اقتصادی زرد شد

بهای فلز مس به دلیل ترس از رکود اقتصادی و محدودیت‌های کرونایی چین به کمترین میزان در یک ماه گذشته رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مس به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود رسید و بیشتر فلزات صنعتی دیگر سقوط کردند. قیمت سه ماهه مس در بورس فلزات لندن با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۰ دلار و ۹۷ سنت در هر تن رسید که پایین ترین قیمت از ۱۷ مارس بود و برای سومین کاهش هفتگی تعیین شد.

ونیو یائو، استراتژیست ارشد کالا در گروه بانکی ING گفت: ما عوامل متعددی بر روی فلز مس و سایر فلزات، به ویژه از جنبه کلان، مانند افزایش نگرانی‌ها در مورد رکود بالقوه در ایالات‌متحده، داریم.

رئیس فدرال رزرو آمریکا اظهار کرد: افزایش نیم واحدی نرخ بهره در نشست ماه آینده، نشان‌دهنده اقدامات تهاجمی در پیش است. بر اساس گزارش کیتکو، محدودیت‌های کووید در مصرف‌کننده فلزات برتر چین تاثیر گذاشته است.

یائو گفت: در ابتدا قرار بود محدودیت‌های موقت در شانگهای باشد اما اکنون بیش از یک ماه گذشته است و هیچ‌کس نمی‌داند چه زمانی به پایان می‌رسد و این یکی دیگر از نگرانی‌های بزرگ است.

تولید صنعتی در شانگهای، پرجمعیت‌ترین شهر چین، در ماه مارس به دنبال اولین کاهش ماهانه در دو سال گذشته پس از اقدامات سختگیرانه کووید که تولید را در برخی کارخانه‌ها متوقف کرد، سقوط کرد. افزایش موجودی مس در انبارهای مورد تایید بورس فلزات لندن نیز قیمت‌ها را با افزایش ۷۲ درصدی ماه گذشته کاهش داد.

 

ارسال نظر