شناسه خبر : 22412

اختصاصی چابک آنلاین؛

قیمت فولاد به زودی متعادل می شود

قیمت فولاد به زودی متعادل می شود

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران، اظهارنظر کرد: افزایش قیمتی که ایجاد شده برای اواخر سال ۱۴۰۰ بوده و با شروع فعالیت ها در ۱۴ فرودین سال جدید، متوجه شدیم که قیمت میلگرد در سایزهای مختلف، حدود ۲ هزار تومان افزایش پیدا کرده است .

به گزارش چابک آنلاین، حمیدرضا رستگارپور، در گفت وگو با چابک آنلاین، سه مورد عمده را از عوامل موثر بر افزایش قیمت برشمرد و افزود: جنگ اوکراین و روسیه تقاضا ازسوی کشورهای همسایه برای فولاد ما را افزایش داد که این افزایش تقاضا،  قیمت ها را در بازار داخل متاثر کرد و کاهش  فروش در نیمه اسفند به جهت انبارگردانی پایان سال توسط شرکت ها و کارخانجات، عامل دیگری بود که باعث شد عرضه کم شود و قیمت ها افزایش پیدا کند.

وی، عرضه کالا و مواد اولیه مثل شمش فولاد در بورس را از دیگر عوامل موثر بر افزایش قیمت میلگرد برشمرد و گفت : علاوه بر موارد ذکرشده، حقوق و دستمزد تعیین شده و افزایش هزینه های جانبی تولید نیز تاثیرات خود را برروی قیمت ها گذاشته و کارخانه ها با توجه به شرایط جدید قیمت ها را اعلام کردند .

  رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران، از مخالفت اتحادیه با افزایش قیمت های بدون ضابطه خبر داد و گفت: کل زنجیره فولاد در جلساتی باید هماهنگی لازم را به عمل آورند و با قیمت گذاری مناسب، شاهد تعادل بازار در هفته های آتی باشیم .

 رستگارپور، درخصوص عملی نشدن وعده وزیر صمت  مبنی بر کاهش قیمت فولاد، تصریح کرد:  تلاش وزیر صمت بر کنترل بازار است اما شرایط قیمت گذاری از شرایط اقتصادی تبعیت می کند و تا زمانی که برنامه ریزی برای صادرات وجود نداشته باشد و توازنی بین عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد، عوامل بسیاری بر شرایط بازار تاثیر می گذارد.

وی،  گفت: تولید زمانی کم میشود که کالایی نباشد درحالی که در حال حاضر  حدود 12 میلیون تن از تولید فولاد کشور مازاد بر مصرف است.

 

ارسال نظر