شناسه خبر : 22015

سد‌های کوچک در سواحل کشور احداث می‌شود

سد‌های کوچک در سواحل کشور احداث می‌شود

وزیر نیرو از آغاز ساخت سد‌ها و مخازن ساحلی در سواحل جنوبی و شمالی کشور خبر داد و گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی آب در سدهای کشور تا ۴ سال آینده به ۶۰ میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم،  علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو هدف از ساخت سد‌های کوچک و عمدتا لاستیکی را کنترل و ذخیره سیلاب‌ها و جلوگیری از هدررفت آب شیرین به دریا اعلام کرد و گفت: هم اکنون مطالعه ساخت 7 سد از این نوع در استان هرمزگان , 5 سد در استان سیستان و بلوچستان و احداث سد‌های متعدد در سواحل شمالی کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی افزود: حجم تنظیمی این سد‌ها در جنوب کشور خیلی کمتر از حجم ذخیره آن و در شمال کشور برعکس آن است.

وزیر نیرو گفت: احداث و بهره برداری از این مخازن ساحلی که در بخش کشاورزی و آشامیدنی قابل استفاده است از لحاظ اقتصادی برای کشور بسیار سودآور و مفید است.

محرابیان همچنین تصریح کرد: در نیمه دوم سال 1400 سعی کردیم تمام طرح‌های راکد و نیمه تمام بخش آب کشور را فعال و راه اندازی کنیم.

وی بار دیگر بر اتمام 45 سد بزرگ کشور در مدت 4 سال آینده تاکید کرد و افزود: با اتمام این سد‌ها حدود یک پنجم ذخیره فعلی آب سد‌های کشور، یعنی نزدیک به 10 میلیارد مترمکعب بر ذخیره آب سد‌ها افزوده خواهد شد و عدد کنونی آن را به حدود 60 میلیارد متر مکعب خواهد رساند.

ارسال نظر