شناسه خبر : 21701

۳ درصد از رشد اقتصادی بر عهده بهره وری است

۳ درصد از رشد اقتصادی بر عهده بهره وری است

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ میزان ۸ درصد رشد اقتصادی پیش بینی شده که از این میزان ۳ درصدش برعهده بهره وری است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از جوان،آقای پیشوایی گفت: رشد اقتصادی در دولت جدید از دو راه صورت می گیرد؛ اول تزریق بیشتر منابع و دوم استفاده بهتر از منابع است که به آن بهره وری می گوییم. اما ایران در ۱۰ سال گذشته عملکرد خوبی در بهره نداشته است. در بخش نفت، خدمات و صنعت میزان بهره وری منفی است و فقط در حوزه کشاورزی شاهد رشد مثبت بوده ایم که دلیلش استفاده از فناوری است.

 

او می گوید: بهره وری باید مطالبه عمومی شود و فعال کردن مردم در افزایش بهره وری از موضوع فیش حقوقی با اهمیت تر است، که در اولین گام باید اطلاعات در دسترس مردم قرار گیرد، برای این امر امروز از سامانه آیینه بهره وری رونمایی می کنیم.

 

میثم لطیفی معاون رئیس جمهور گفت: بهره وری باید از دبستان شروع شود و برای دانش آموزی که بهره وری دارد جایزه در نظر گرفته شود.

 

به گفته لطیفی برای تحقق ۳ درصد بهره وری در بودجه ۱۴۰۱ ارزیابی شرکت های دولتی و پرداخت پاداش بر اساس بهره وری در دستور کار قرار می گیرد. در حوزه بهره وری صندوق هایی در تمامی استان ها تشکیل شده تا مسئله هر استانی را در همان استان حل کنیم.

 

طبق قانون بودجه سنواتی، سازمان های دولتی ملزم به استفاده از قانون بهره وری در دستگاه های خودشان هستند. همچنین میزان بودجه شرکت های دولتی در سال گذشته ۱۰۸ همت بوده است.

ارسال نظر