شناسه خبر : 21229

سامانه جدید رصد اشتغال هفته آینده رونمایی می‌شود

سامانه جدید رصد اشتغال هفته آینده رونمایی می‌شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: سامانه جدید رصد اشتغال هفته آینده در کشور رونمایی می‌شود و در اختیار همه دستگاه‌های متولی امر اشتغال قرار می‌گیرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمود کریمی بیرانوند روز چهارشنبه اظهار داشت: مشکلات سامانه قبلی رصد اشتغال رفع شده و مبنای ما برای ایجاد اشتغال، گزارش های سامانه جدید است.

وی افزود: در پنج ماه گذشته ۲ جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رییس جمهور برگزار شده است که ۳۴ مصوبه در زمینه‌های مختلف داشته است؛ همه مصوبات آن از وزارت خانه‌های مرتبط پیگیری و گزارش های آن به رییس جمهور ارائه می‌شود.

معاون وزیر کار ادامه داد: هدفگذاری ما از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل بوده که از این میزان یک میلیون شغل آن مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

وی اضافه کرد: حل مساله بیکاری نیازمند یک بسیج همگانی است که در این راستا سعی کردیم همه دستگاه‌ها را پای کار بیاوریم و با همکاری خودشان نقش و تکالیف هر کدام را مشخص کرده و ما نیز بر روی این فرآیند، نظارت می‌کنیم.

کریمی بیرانوند تاکید کرد: مساله اشتغال یک مساله ملی است در صورتی که اکنون به عنوان یک مساله جزیره ای با آن برخورد می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد سال آینده، سال کاهش نرخ بیکاری به ویژه جوانان تحصیل‌کرده باشد و در حوزه رونق‌ تولید نیز گام های موثری برداشته شود.

سامانه رصد ثبت اشتغال یکی از راهکارهایی بود که در سال‌های گذشته برای ساماندهی اشتغال ایجاد شده است. این سامانه به منظور کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی های بازار کار و میزان اشتغال ایجاد شده، طراحی شده است که در چند سال گذشته نیز دستگاه‌های اجرایی از طریق آن اطلاعات خود را وارد می کردند.

کریمی بیرانوند به منظور شرکت در آیین معارفه سه مدیرکل جدید ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کردستان و همچنین تشکیل کارگروه اشتغال استان از روز گذشته /سه شنبه / به سنندج سفر کرده است.

ارسال نظر