شناسه خبر : 33803

تعداد ساختمان‌های ناایمن پایتخت به ۹۵ مورد رسید

تعداد ساختمان‌های ناایمن پایتخت به ۹۵ مورد رسید

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که تعداد ساختمان‌های ناایمن پایتخت به ۹۵ مورد رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی بابایی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت گفت: پیرو تذکراتی که به مالکان در خصوص رفع خطر ساختمان‌ها داده شد جلسه‌ای با مالکان ساختمان‌ها در اسفندماه سال گذشته برگزار شد و در این جلسه اتمام حجت کرده‌ایم که اگر پیمانکاری قرارداد ایمن‌سازی منعقد نکند ساختمان او پلمب و انشعاباتش قطع خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران درباره تعداد ساختمان‌های ناایمن در تهران افزود: تعداد ساختمان‌های ناایمن به ۹۵ ساختمان کاهش یافته است در خصوص این ساختمان‌ها مکاتباتی صورت گرفته و در برنامه توسعه چهارم شهرداری نیز تعیین شده که این ۹۵ ساختمان باید تا پایان امسال تعیین و تکلیف شوند.

بابایی با بیان اینکه مهلت‌های لازم به مالکان داده شده است، به انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت اشاره کرد و گفت: با انتشار لیست موافق هستیم، زیرا همکاری لازم صورت نگرفته است انتشار لیست وظیفه مجری است و از شهردار تهران می‌خواهم اکنون درباره ساختمان‌هایی که پای کار نیامده‌اند اطلاع رسانی کند تا مردم در آن ساختمان‌ها وارد نشوند.

وی گفت: غالب این ساختمان‌های ناایمن اداری و تجاری هستند و در خصوص مراکز درمانی دستورالعمل‌هایی صادر شده است که این مراکز برای ایمن سازی مراجعه کنند؛ اما جدیداً گفته شده وزارت بهداشت مهلت یک ساله‌ای برای تمدید مجوز‌ها در نظر گرفته است، در حالیکه این موضوع منجر به کند شدن سرعت ایمن سازی می‌شود.

بابایی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید نسبت به اطلاع رسانی، پلمب و قطع انشعابات اقدام کند، گفت: از شهردار مناطق می‌خواهم اطلاع رسانی‌های لازم در این رابطه را انجام دهند. پاساژ «بوستان در پونک» نمونه‌ای از این ساختمان‌های ناایمن است که اقدامات لازم را انجام نداده است و مالک این پاساژ هیچ اقدامی برای ایمن سازی انجام نداده است.

عضو شورای شهر تهران درباره گود‌های پرخطر تهران نیز گفت: این گود‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند و موارد پرخطر بسیار کم شده اند و در اغلب موارد نسبت به پرکردن اقدام می‌شود و خطرات جدی در این مورد وجود ندارد.

 

ارسال نظر