شناسه خبر : 30223

طرح ملی مسکن با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود

طرح ملی مسکن با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مشوق‌های لازم برای پیمانکاران و انبوه سازان در نظر گرفته شد تا طرح نهضت ملی مسکن توسط آنان با سرعت بیشتری انجام شود، گفت: مردم مازندران در اجرای طرح ملی مسکن علاقه به خود مالکی دارند. دولت در این خصوص هم مشوق‌هایی را در نظر گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سید محمود حسینی‌پور دیشب در دهمین جلسه شورای عالی مسکن استان، مسکن ملی را یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم برای مردم فاقد مسکن عنوان کرد و گفت: با توجه به تورم اقتصادی نداشتن مسکن مشکل عمده خانواده‌های بدون مسکن است.

وی مشکل مازندران در اجرای طرح ملی مسکن را محدویت زمین برای این طرح دانست و افزود: زمین‌های کشاورزی غیر قابل تغییر کاربری است مقرر شد برخی از زمین‌های که در اختیار دستگاه‌های دولتی است شناسایی وبه این طرح ملی اختصاص داده شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مشوق‌های لازم برای پیمانکاران و انبوه سازان در نظر گرفته شد تا طرح نهضت ملی مسکن توسط آنان با سرعت بیشتری انجام شود، اظهار کرد: مردم مازندران در اجرای طرح ملی مسکن علاقه به خود مالکی دارند. دولت در این خصوص هم مشوق‌هایی را در نظر گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مسکن شعار اول دولت سیزدهم است که مازندران  در تحقق این شعار عقب ماندگی قابل توجهی دارد و باید جبران شود، یادآور شد: مسکن یک امتیاز مهم اجتماعی و امنیتی برای خانواده‌ها است و دولت برای رفع مشکلات از این دست اقدام به اجرای این طرح کرده است.

این مسئول سهمیه استان مازندران در طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ را حدود ۳۸ هزار واحد مسکن دانست و گفت: دولت سیزدهم برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن قوانین و دستور العمل‌هایی اتخاذ کرده است که دستگاه‌های اجرایی باید با آگاهی کامل نسبت به این موارد راهکارهایی را برای حل گره‌های موجود اتخاذ نمایند.

حسینی‌پور افزود: سیاست‌های تشویقی توسط وزارت راه و شهرسازی به شهرداران در بافت‌های فرسوده ابلاغ شده است و یکی از گام‌های موثر در طرح نهضت ملی مسکن حضور فعال شهرداری‌ها است.

ارسال نظر