شناسه خبر : 29923

مشوق های نوسازی واحدهای مسکونی اعلام شد

مشوق های نوسازی واحدهای مسکونی اعلام شد

کاهش زمان صدور پروانه ساخت به دو ماه، تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه‌ها و استفاده از وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن در زمان نوسازی از جمله مشوق‌های نوسازی واحدهای مسکونی اعلام شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما، دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، کاهش زمان صدور پروانه به دو ماه، تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه‌ها، استفاده از وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن در زمان نوسازی، استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت نهضت ملی مسکن و تسهیلات ویژه نوسازی را از جمله مشوق‌هایی دانست که شهروندان می‌توانند هنگام نوسازی واحدهای مسکونی خود از آن‌ها استفاده کنند.

آخرین روز از پویش جهادی «بم سفیر نوسازی برای ایران قوی» در ۳۵ شهر کشور برگزار شد. در این راستا جلسه‌ای با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، استاندار، فرمانداران و جمعی از مسؤولان شهری بم و دیگر استان‌های کشور به شکل مجازی برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه به نحوه شکل‌گیری ایده برگزاری رویداد «بم، سفیر نوسازی برای ایران قوی» اشاره کرد و گفت: خرداد سال جاری در مسیر سفر به بم در شهرهای جیرفت و عنبرآباد از پروژه‌های بازآفرینی بازدید داشتیم.

آئینی افزود: خوشبختانه تلاش‌ها به ثمر نشست و طی این سه روز شاهد بودیم ۳۵ نفر از سفیران نوسازی بم متشکل از فرهیختگان و مسؤولان وقت در زمان زلزله بم و نیز مدیران و کارشناسان شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور در ۱۰۵ شهر کشور، پیام ۳۵ هزار عزیز از دست رفته در زلزله بم را به گوش دیگر هموطنان در سراسر کشور رسانند تا از این پس شاهد آوار شدن هیچ خانه‌ای بر سر ساکنانش در اثر زلزله و دیگر بلایای طبیعی نباشیم.

ارسال نظر