شناسه خبر : 26211

اختصاصی چابک آنلاین؛

بخش قابل توجهی از مواد اولیه محصولات شیمیایی صنعت ساختمان وارداتی هستند

بخش قابل توجهی از مواد اولیه محصولات شیمیایی صنعت ساختمان وارداتی هستند

رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان محصولات شیمیایی صنعت ساختمان، گفت: درحال حاضر شرایط بازار به گونه ای است که فروش محصولات صنعت با نوسانات قیمتی همراه بوده که براین اساس تولیدکنندگان ما نمی توانند برنامه ریزی دقیقی در خصوص میزان تولید داشته باشند.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، اکبرمعتضدی، در گفت وگو با چابک آنلاین، با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مواد اولیه محصولات شیمیایی صنعت ساختمان وارداتی هستند، افزود:درحال حاضرتولیدکنندگان به علت کاهش ثبت سفارشات و تعهدات مالی که دارند باکمبود گردش نقدینگی برای واردات مواجه هستند و سخت گیری های بانک ها درگشایش اعتبار برای تولیدکنندگان نیز مشکلات این صنعت را دوچندان کرده است.

به گفته وی، میزان واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات شیمیایی صنعت ساختمان  در خصوص برخی اقلام 2 درصد، افزودنی های بتنی 40 تا 50 درصد و اپوکسی ها 60 تا 70 درصد است که به طور متوسط قیمت مواد اولیه وارداتی صنعت  35 تا 40 درصد افزایش داشته است.

رییس هیات مدیره انجمن انجمن صنفی تولیدکنندگان محصولات شیمایی صنعت ساختمان، با اشاره به کمبود نقدینگی تولیدکنندگان درزمینه واردات، گفت: در گذشته تولیدکنندگان مواد اولیه را به صورت مستقیم از خارج کشور و در تناژ 20 تا 40 تن وارد می کردند اما درحال حاضر مواد اولیه مورد نیاز به صورت خرد حدود 2 تا 3 تن از واسطه ها خریداری می شود که 20 تا 25 درصد گران تراز قیمت وارداتی برای تولیدکننده تمام می شود.

وی، ضمن اشاره به اینکه برخی شرکت ها به واسطه بنیه مالی قوی و اعتبار در بازار فروش بهتری دارند، گفت: حدود 60 واحد تولیدی عضو انجمن تولیدکنندگان محصولات شیمیایی صنعت ساختمان هستند که از این تعداد تنها 10 تا 15 شرکت به صورت مستمر و با ظرفیت 60 تا 70 درصد فعالیت می کنند و  مابقی با ظرفیت حدود 10 درصد به صورت نیمه فعال هستند.

 

ارسال نظر