شناسه خبر : 25760

اختصاصی چابک آنلاین؛

حاشیه سود شرکت های ساختمانی به زیر ۱۰ درصد رسید

حاشیه سود شرکت های ساختمانی به زیر  10 درصد رسید

دبیرسندیکای شرکت های ساختمانی،گفت: اولین متضرر کاهش بودجه های عمرانی، شرکت های ساختمانی حقوقی هستند که در حال حاضر وقوع چنین اتفاقی، شرکت ها را در معرض فشار ناشی از کاهش فعالیت قرار داده است .

چابک آنلاین، شراره عبازاده، ایرج گلابتونچی، درگفت وگو با چابک آنلاین،تاکید کرد: درصورتی که بودجه های عمرانی افزایش پیدا نکند و از پتانسیل شرکت های ساختمانی به خصوص در زمینه ساخت زیرساخت ها استفاده نشود، بسیاری از این شرکت ها تعطیل خواهند شد.

وی، اذعان داشت: 56 هزار و 500 شرکت پیمانکاری و مشاور درحوزه صنعت ساختمان وجود داردکه 30 درصد از ظرفیت این شرکت ها مشغول به فعالیت هستند درحالی که می توانند سه برابر پروژه های درحال اجرا را در داخل و خارج از کشور،اجرا کنند.

عضوهیئت مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی-مهندسی، ادامه داد: 70 درصد ازظرفیت شرکت های ساختمانی آماده به کار هستندکه اگر برنامه ریزی درستی وجود داشته باشد می توان  ازظرفیت و توانایی این شرکت ها در حوزه ساخت و ساز استفاده مناسبی کرد.

گلابتونچی، با اشاره به کاهش حاشیه سود شرکت های ساختمانی، گفت:حاشیه سودی که برای شرکت های پیمانکاری درفعالیت های عمرانی درنظر گرفته شده بین 10 تا 15 درصد بوده که درحال حاضر این حاشیه سود به زیر ده درصد رسیده است .

وی، ادامه داد: اغلب شرکت های ساختمانی به خصوص شرکت هایی که سابقه بسیار طولانی در این حوزه دارند دیگر توجه چندانی به حاشیه سود ندارند و برای بقای خود تلاش می کنند.

دبیرسندیکای شرکت های ساختمانی، در خصوص مشکلات شرکت های ساختمانی برای دریافت تسهیلات مالی، از نظام بانکی گفت: مزایایی که برای شرکت های تولیدی  وجود دارد شامل حال شرکت های صنعتی ساختمان نمی شود چرا که بانک ها و موسسات مالی این شرکت هارا جزو شرکت های خدماتی تلقی می کنند درحالی که دولت در قانون رفع موانع تولید نیز بر تولیدی بودن این شرکت ها تاکید کرده است .

 

ارسال نظر