شناسه خبر : 22536

اختصاصی چابک آنلاین؛

سازندگان ساختمان های زیبا اما بی کیفیت تحویل مصرف کننده می دهند

سازندگان  ساختمان های زیبا اما بی کیفیت تحویل مصرف کننده می دهند

نائب رئیس هیات مدیره انجمن علمی ساختمان های پایدار ایران،اظهار کرد: قشر عظیمی ازمصرف کننده ها در کشور ، توانایی صرف هزینه های گزاف برای ساخت و ساز را ندارند، بنابراین ارزان تمام شدن هزینه ساخت در عین کیفیت بالا، یکی از موضوعات مهم درزمینه معماری پایدار است اما متاسفانه ساخت و ساز به سمتی رفته که سازندگان ساختمان های به ظاهر زیبا اما بی کیفیت تحویل مصرف کننده می دهند.

به گزارش چابک آنلاین، "بهروزخویشابه"، درگفت و گو با چابک آنلاین، افزایش هزینه های ساخت وساز را از عوامل موثر بر کیفیت ساختمان سازی برشمرد و گفت: کارفرمایی که پیشتر از مصالح درجه یک برای ساخت و ساز استفاده می کرد اکنون به علت افزایش قیمت مصالح ساختمانی ،مجبور است از مصالحی استفاده کند که کیفیت پایین تری دارند تا هزینه های ساخت خود را متعادل کند .

وی، ادامه داد:بسیاری از کافرمایان به علت افزایش هزینه های ساخت از مصالح با اهمیتی چون عایق استفاده نمی کنند درحالی که ما به دنبال کاهش مصرف انرژی و آلاینده های کربنی هستیم اما با بالا رفتن هزینه ساخت و ساز، قادر نیستیم سازندگان را مجاب کنیم که به سمت ساختمان سازی پایدار بروند .

نائب رئیس هیات مدیره انجمن علمی ساختمان های پایدار ایران، گفت: با وجود این که بسیاری از محصولات تولید داخل هستند اما تورم و افزایش هزینه های عوامل تولید مثل دستمزد، موجب بالارفتن قیمت تمام شده تولیدات شده است .

خویشابه، درخصوص راهکارکاهش هزینه ساخت، گفت اگر عمرمفید ساختمان های کشور که درحال حاضر ۲۰ سال است، به ۵۰  تا۶۰ سال برسانیم، هزینه های ساخت وسازو هزینه های جانبی ساختمان سازی به شدت کاهش می یابد چرا که دراین صورت، تقاضا برای ساخت مسکن جدید در سال های آتی کاهش خواهد یافت .

نائب رئیس انجمن ساختمان های پایدار ایران، افزود: اگر از هم اکنون فکری برای ساخت و ساز با کیفیت نکنیم، هزینه ها به شدت بالا خواهد رفت، بنابراین پرداختن به مسائل معماری پایدار اهمیت فراوانی در کاهش هزینه ها دارد.

ارسال نظر