شناسه خبر : 20999

حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رود چالوس صادر شد

حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رود چالوس صادر شد

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها از صدور حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری افزود: با ورود دادستان شهرستان چالوس، برای متجاوزان به حریم رودخانه چالوس ۲۵ پرونده قضایی تشکیل شد که حکم تخریب ۱۳ مرکز اقامتی و تفریحی در چهارم بهمن‌ماه سال جاری صادر شده است و هفت پرونده در جریان رسیدگی قرار دارد.

وی یادآور شد: پس از وقوع سیل در استان، مشخص شد بسیاری از این خسارات ناشی از ساخت ‌و سازهای بی‌رویه و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها بود که مسئولان قضایی استان در سال‌های اخیر بارها بر اصلاح آن تأکید کرده‌اند اما با بی‌توجهی برخی نهادهای متولی مواجه شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار داشت: ساخت و ساز در بستر رودخانه به مانعی در مسیر هدایت سیلاب‌ها تبدیل می‌شود بنابراین باید همگان به قوانین پایبند بوده و اقدام خلاف قانون برای همه خط قرمز باشد.

اکبری به متجاوزان حریم رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: رودخانه چالوس از منابع مهم منطقه است و در گذشته محل رشد گونه‌های مختلف ماهی بود اما ساخت و ساز اماکن تفریحی در حاشیه این رودخانه و ورود فاضلاب سبب آلودگی این رودخانه مهم شده است.

وی گفت: به همه رستوران‌داران و افرادی که در حاشیه رودخانه چالوس مراکز تفریحی و گردشگری دارند اعلام می‌کنیم علاوه بر رعایت حریم رودخانه از ریختن پساب و فاضلاب در بستر این رودخانه خودداری کنند در غیر اینصورت با تشکیل پرونده در محاکم قضایی این مراکز تخریب می‌شود.​

ارسال نظر