شناسه خبر : 18720

رشد پایه پولی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ مربوط به تسعیر دارایی‌های بلوکه شده است

رشد پایه پولی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ مربوط به تسعیر دارایی‌های بلوکه شده است

رئیس کل بانک مرکزی گفت:بخشی از رشد پایه پولی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ مربوط به تسعیر دارایی‌های بلوکه شده و پرداخت مابه‌التفاوت ارز ترجیحی توسط بانک مرکزی بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اولین جلسه هماهنگی لایحه بودجه ۱۴۰۱ با حضور مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد.

در این جلسه تمام نهاد های اجرایی خواسته ها و توقعان خود را بیان کردند.

میرکاظمی در این جلسه بیان کرد: هر زمان دولت بر کاری تمرکز کند آن را به سرانجام می‌رساند و این بار عزم دولت برای تحقق رشد بالای اقتصادی جزم است. منابع باید به سمت طرح‌هایی در کشور برود که رشد اقتصادی ایجاد می‌کند. وزارتخانه‌های مختلف باید طرح‌های اولویت داری که در رشد اقتصادی موثر است را معرفی کنند و بعد از تخصیص منابع این طرح‌ها دائم رصد شوند تا کار به نتیجه برسد و رشد اقتصادی محقق شود.

علی صالح آبادی هم دراین جلسه راهکارهایی برای کنترل تورم و جلوگیری از کسری بودجه، ارائه داد: برای کنترل تورم باید جلوی کسری بودجه گرفته شود بخشی از رشد پایه پولی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ مربوط به تسعیر دارایی‌های بلوکه شده و پرداخت مابه‌التفاوت ارز ترجیحی توسط بانک مرکزی بوده که این رویکردها در نهایت منجر به رشد تورم شده است.

او در آخر گفت: اگر می‌خواهیم تورم کنترل شود حتما باید جلوی کسری بودجه گرفته شود و رویکرد سازمان برنامه برای ۱۴۰۱ به بانک مرکزی برای کنترل تورم کمک شایانی می‌کند.

ارسال نظر