شناسه خبر : 15156

اختصاصی چابک آنلاین؛

بورس یکی از گزینه‌های مهم سرمایه گذاری صنعت بیمه است

بورس یکی از گزینه‌های مهم سرمایه گذاری صنعت بیمه است

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان، اظهار کرد: شرکت متبوع وی همیشه به بورس به عنوان یکی از گزینه‌های سرمایه گذاری نگاه خواهد کرد زیرا نگاه شرکت به بازارسهام، نگاهی بلند مدت است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "سیدمحمد آسوده" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: بازار سرمایه یکی از گزینه های مهم سرمایه گذاری است.

وی ،با بیان اینکه شرکت های بیمه ای درتمام دنیا باید بخش بزرگی از منابع خودرا دربورس سرمایه گذاری کنند، افزود: این ضرورت در شرایط تورمی بیشتر می شود زیرا بورس نقدینگی مناسب تری دارد و اگر سهام درست خریداری شود با اقتصاد کشور حرکت می کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان، تصریح کرد: شرکت های بیمه ای راه دیگری ندارند، البته باید سرمایه گذاری های خودرا متنوع کنند و دربازارهای دیگرهم حضور داشته باشند.

آسوده با بیان اینکه شرکت های بیمه  مستقیم می توانند مقداری از منابع خودرا صرف دارایی های ثابت کنند که آن هم محدودیت دارد، گفت: شرکت های بیمه اتکایی به بورس به عنوان یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری نگاه می کنند.

وی اذعان داشت که شرکت ها باید صندوق ها، سهام و ابزارهای مالی را مستمرا پایش کرده و با یک ریزش از این بازار خارج نشده و با یک هجوم نیز ذوق زده نشوند، یعنی نباید تحت تاثیر هیجانات بازارقرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان، افزود: برای موفقیت در بازار سهام باید اقتصاد را تحلیل کرد و برروی شرکت هایی که ارزش بنیادی مناسب تری دارند سرمایه گذاری کرد و سبد سهام متنوعی نیز انتخاب شود.

آسوده خاطرنشان کرد که به دلیل اینکه شرکت های بیمه اتکایی یکسری بیمه نامه ها یی همانند هواپیما، باربری و کشتی را به صورت ارزی پوشش می دهند باید متناسب با تعهدات خود دارایی های ارزی داشته باشند.

وی با اشاره به شرایط فعلی اقتصاد کشور که ارز محدودیت هایی دارد، ادامه داد: درحال حاضر در حد همان معاملات و تعهداتی که داریم ارز نگهداری می کنیم ولی همان هم بخشی از منابع شرکت را به خود جذب می کند.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایران درخصوص ادغام شرکت های بیمه اتکایی و تشکیل یک شرکت اتکایی بزرگ، گفت: بیمه اتکایی، بیمه بین المللی و توزیع ریسک در جهان است بنابراین شرکت های کوچک نمی توانند در بیمه های بین المللی موفق باشند.

آسوده اظهارکرد: به طور معمول کشورها باید تلاش کنند تا یک شرکت اتکایی قوی داشته باشند اما شرکت های اتکایی به دلیل خاصیت بین المللی بودن تحت تاثیر روابط بین الملل قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه کشور ما هم باید تلاش کند تا در بلندمدت از یک یا چند شرکت بیمه اتکایی قوی برخوردار  باشد، افزود: درحال حاضر چند شرکت بیمه اتکایی جدید در حال ورود  به بازار بیمه هستند  که از آنها استقبال و با یکدیگر همکاری می کنیم.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان، گفت: شرکت های بیمه ای باید خود را برای کار در سطح منطقه آماده کنند که آن هم منوط به رفع تحریم ها است که در بلند مدت اجرایی خواهد شد.

 

ارسال نظر