شناسه خبر : 14741

۱۵۰هزارمیلیاردریال تسهیلات درجریان پرداخت به مشاغل آسیب دیده از کرونا

۱۵۰هزارمیلیاردریال تسهیلات درجریان پرداخت به مشاغل آسیب دیده از کرونا

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در جریان پرداخت به افراد شاغل در رسته های شغلی متضرر از کرونا در کشور قرار گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا عیسی منصوری سه شنبه در حاشیه آیین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مرکز ملی توسعه و توان افزایی شیلات ایران در جمع خبرنگاران در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: مشاغل خدماتی و توزیعی بیشترین آسیب را در دوران کرونا متحمل شدند که در این بخش ها ۱۴ رسته فعالیت توسط این وزارتخانه شناسایی شدند.

وی ادامه داد: ۸۵۸ زیررسته نیز که در دوران کرونا دچار آسیب شدند توسط این وزارتخانه شناسایی شدند و به افراد دارای بیمه یا فاقد بیمه در این رسته ها بعد از شناسایی پیامک ارسال شد که برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

وی گفت: علاوه بر  ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات فوق ، در مرحله دوم برای فعالان حوزه فرهنگ و هنر ۱۷ هزار میلیارد ریال و در بخش ورزش هشت هزار میلیارد ریال و برای میراث فرهنگی ۲۰ هزار میلیارد ریال جداگانه اختصاص یافته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در مرحله اول،  ثبت نام متوقف شده اما بانک ها همچنان در حال پرداخت تسهیلات به افراد نامنویسی شده،  هستند. 

نرخ بیکاری در قشر کم سواد خوزستان بالا است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به علت یابی آمار بالای بیکاری در استان افزود: وزارت کار مطالعاتی را انجام داده که با استفاده از دیدگاههای کارشناسی صاحبنظران مشکلات استان در حوزه بیکاری و عوامل آن احصا شده اند.

منصوری ادامه داد: این تحقیق به تفکیک شهرستان ها انجام شده و مشخص شده مشکلات اصلی این حوزه در کجا متمرکز شده ، براین اساس بخش قابل توجهی از بیکاری استان در بخش کم سوادان است تا فارغ التحصیلان دانشگاهی که البته این ترکیب جمعیتی،  برعکس استان های دیگر است.

وی افزود: از عوامل دیگر آمار بالای بیکاری در استان،  مهاجرت نیروی کار از استان های دیگر به خوزستان است و بخشی هم مربوط به اقشاری است که از حوادث طبیعی آسیب دیده اند، در مجموع ، استان نیازمند مداخله سیاست های متفاوتی است که در همین موضوع درحال انجام پیگیریهای  ویژه ای در استان هستیم که برنامه حمایتی از شیلات در همین راستا در استان انجام می شود.

معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی امروز سه شنبه به منظور انعقاد تفاهم نامه سه جانبه در حوزه شیلات به خوزستان سفر کرد.

 

ارسال نظر