شناسه خبر : 12453

متوسط حقوق و مزایا ۲۱۶ درصد رشد کرد

متوسط حقوق و مزایا  ۲۱۶ درصد رشد کرد

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در سال‌های فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم تصمیماتی که برای افزایش حقوق گرفته شده است، در دو بخش بوده است، اظهار داشت: یکی افزایش سنواتی و متناسب با تورم، که در سال ۹۲ ضریب ریالی کارکنان دولت ۱۰۰۶ بوده است و امسال این ضریب به دو هزار و ۴۳۸ افزایش یافته است؛ یعنی ۱۴۲درصد افزایش که با میزان افزایش تورمی که مرکز آمار در این بازه زمانی اعلام کرده است، برابری می‌کند؛ یعنی چیزی حدود ۱۴۲ درصد. یعنی دولت مجموعاً توانسته است متناسب با نرخ تورم، ضریب ریالی را تغییر دهد.

به گزارش چابک آنلاین، جمشید انصاری ادامه داد: بخش دیگر افزایش‌ها، در سه مرحله افزایش برای کارکنان اعمال کردیم؛ در سال‌ ۹۳ فوق‌العاده‌ها و امتیازات شغلی را اضافه شده، در ابتدای سال ۹۴ فوق‌العاده ویژه موضوع بند ۱۰ ماده (۶۸) را برقرار کردیم و سال گذشته هم در اسفندماه، درخصوص اعمال افزایش ۵۰درصد اقدام شد.

معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: مجموعاً، تغییرات حقوق و مزایا به این صورت است؛ حداقل حقوق کارکنان دولت از ۴۹۰ هزار تومان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، معادل ۲۶۶درصد افزایش پیدا کرده است.                                             

 به گفته وی، درخصوص متوسط حقوق کارکنان دولت از یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به پنج میلیون و ۴۷۰هزار تومان و افزایش ۲۱۶ درصدی رسیده‌ایم و درخصوص بازنشستگان کشوری از متوسط دریافتی ۸۸۹ هزار تومان به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۳۲۷درصد افزایش و درخصوص بازنشستگان لشکری از متوسط دریافتی یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و ۲۸۱ درصد افزایش رسیده‌ایم که  با توجه به شرایط تحریمی کشور، این افزایش در تناسب با میزان تورم و نیازهای معیشتی کارکنان دولت و بازنشستگان قابل قبول است.

ارسال نظر