شناسه خبر : 12300

صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان امسال راه‌اندازی می‌شود

صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان امسال راه‌اندازی می‌شود

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور گفت: با تشکیل صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان گامی اساسی برای حل مشکلات این گروه برداشته خواهد شد و امسال این صندوق تشکیل خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، یزدان مهر معاون مشارکت های مردمی بهزیستی کشور در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در ابتدای سخنان خود درباره دریافت کمک‌ها و نذورات نقدی و غیرنقدی به مناسبت عید قربان گفت: ما مثل سال گذشته در خدمت شهروندان و افراد مومن و خداجو هستیم تا نذورات آنها را جمع آوری و به صورت مستقیم و متناسب با نیت آنها به دست جامعه هدف برسانیم.

وی ادامه داد: راه‌های ارتباطی که تنظیم شده است تا کمک‌های نقدی را با سامانه بانکی انجام دهیم، یکی از این راه‌ها سامانه بهزیستی به آدرس www.behzisti.ir، همچنین #۵*۵*۷۴۱*، #۹*۷*۷۳۳* و همچنین اپلیکیشن سکه، آپ، جیرینگ، کاپ است. همچنین پوسترهایی تهیه شده است تا در استان‌ها نصب شود و افراد از طریق آن بتوانند نذورات خود را پرداخت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر اقدامات ما تجهیز و آماده سازی مراکز برای دریافت نذورات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. تفاوتی که امسال با سال قبل دارد، این است که در مراکز ذبح گوسفند نخواهیم داشت و دید و بازدیدها لغو شده است، چراکه هم سالمندان و هم کودکان در معرض آلودگی هستند و با دستور ستاد مباره با کرونا لغو شده است. خیران می‌توانند در مراکزی که مجوز ذبح دارند ذبح خود را انجام داده و لاشه را به مراکز ما تحویل دهند یا از طریق کمک‌های نقدی به ما کمک کنند. همچنین با سازمان حج و زیارت هماهنگی لازم صورت گرفته است تا با سهولت و تسهیل نذورات افراد خداجو را متناسب با نیت آنها به دست افراد برسانیم.

وی درباره تسهیلات سازمان بهزیستی به گروه های هدف این سازمان گفت: با همراهی بنیاد مستضعفان و پیگیری های سازمان بهزیستی مبلغ ۷۵ میلیارد تومان به صورت وام و ۳۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض در اختیار مددجویان قرار می گیرد که جزئیات آن را تا عصر در اختیار رسانه ها قرار می دهیم. قرار است از اول دهه ولایت در دو مرحله پرداخت شود. به چه افرادی آن وام تعلق می گیرد را امروز مشخص می کنیم. شاخص ها و مدت بازپرداخت و جزئیات آن امروز نهایی می شود.

وی ادامه داد: در خصوص وامی که وزارت مسکن و شهرسازی می دهند با پیگیری های صورت گرفته ۳۰۰ میلیارد تومان به بهزیستی تعلق گرفته و امیدواریم بتوانیم با همان شرایطی که اعلام کرده است در اختیار مددجویان قرار دهیم.

وی درباره نیازهای مراکز بهزیستی برای کمک های مردمی نیز بیان کرد: نیازهای مراکز ما متعدد است و از مواد شوینده تا ماسک و کمک های نقدی و تجهیزات و ملزومات در مراکز هست و همچنین دارو. همه نیازهای یک فرد برای زندگی نیاز دارد مورد تقاضای مراکز ما هست و با توجه به اولویت ها انجام می دهیم.

یزدان مهر با اشاره به نیازهای تجهیزات و لوازم دارویی و اقلام بهداشتی و اقلام اساسی مثل برنج و گوشت و…و نیاز به پوشاک و… گفت: بهترین کمکی که افراد می توانند به بهزیستی بکنند کمک های نقدی است.

وی با اشاره به اینکه صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان امسال راه اندازی می شود، بیان کرد: ان شالله امسال صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان را شکل می دهیم که گام اساسی در جهت تسریع قانونی به مددجویان خواهد بود و مشکلاتی که داریم رفع می شود. ۲,۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان داریم و ۹۴ میلیارد تومان بیمه سهم کارفرما نیز داریم و امیدواریم بتوانیم ارتقا کیفیت خدمات دهی را بالا ببریم. با تشکیل صندوق که امسال انجام می شود گام جدی در اشتغال پایدار و و تسریع قانونی امر خواهیم داشت و کل تسهیلات از این طریق ارائه خواهد شد. این صندوق مانند صندوق امداد مهر ولایت هست و خیلی از مشکلات ما حل خواهد کرد.

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید من در دفتر بهزیستی پرونده ی مریضی شوهرم درست کردم حتی بیمه و هیچ پشتیبانی ندارم .

ارسال نظر