شناسه خبر : 10846

نفت برنت بیش از ۱۳ درصد از ارزش خود را از دست داد

نفت برنت بیش از ۱۳ درصد از ارزش خود را از دست داد

در حالی که قیمت نفت آمریکا سرانجام دیروز مثبت شد، اما امروز و با آغاز معاملات، نفت برنت بیش از ۱۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و به زیر ۱۷ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، با فاصله گرفتن از زمان سررسید تحویل نفت برای ماه می، قیمت نفت آمریکا دوباره مثبت شد و حتی دیروز تا بالای ۱۳ دلار در هربشکه رفت.

با این حال آمارها نشان می دهد قیمت نفت برای ماه ژوئن که حدود یک ماه دیگر سررسید می شود با کاهشی ۵۰ درصدی مواجه شده و این موضوع نگرانی ها را نسبت به منفی شدن قیمت ها بیشتر می کند.

کارشناسان بازار نفت نگرانند که افت قیمت در معاملات آتی باعث خروج خریداران و در نتیجه افت بیشتر قیمت ها در بازار نفت شود.

موضوعی که همزمان با باز شدن بازارهای امروز رخ داد و نفت برنت و نفت شاخص آمریکا با کاهش قیمت رو به رو شدند.

این کاهش قیمت اما بر خلاف روز دوشنبه بیشتر برای برنت اتفاق افتاد. تا آنجا که نفت برنت ۱۳.۳ درصد از ارزش خود را تا این ساعت از دست داده و به عدد ۱۶ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسیده است.

نفت آمریکا نیز با افتی ۴.۳ درصدی به قیمت ۱۱ دلار و ۷ سنت معامله می شود.

کاهش قیمت برنت به زیر ۲۰ دلار در هربشکه در دو دهه گذشته بی سابقه بوده و حتی در جریان رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ نیز قیمت ها تا این حد پایین نیامد.

کارشناسان، تاثیر کرونا بر اقتصاد را نه چیزی شبیه رکود اقتصادی بلکه مانند تاثیر جنگ جهانی می دانند.

کاهش قیمت ها آنچنان برای تولیدکنندگان نگران کننده بود که شب گذشته برخی از وزرای نفت اوپک پلاس به منظور رایزنی برای آغاز زودهنگام توافق کاهش تولید جلسه ای ویدیویی برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شده تا ۳۰ درصد تقاضای نفت از بازار خارج شود. در کنار آن مسابقه سرسام آور تولید نفت توسط عربستان، روسیه و آمریکا در ماه های مارس و آوریل حجم زیادی از نفت را راهی بازار کرده است.

موضوعی که نه تنها مخازن ذخیره سازی در خشکی را پر کرده بلکه ۱۶۰ میلیون بشکه نفت روی آب را روی دست خریداران گذاشته است.

با توجه به این موضوع حتی با کاهش عرضه نفت توسط تولیدکنندگان بازهم تا زمان جذب این حجم نفت به واسطه تحرک در تولید، نمی توان انتظار داشت قیمت ها افزایشی شوند.

ارسال نظر