شناسه خبر : 9325

پوشش بیمه سلامت در استان هرمزگان ۵۵ درصد است

پوشش بیمه سلامت در استان هرمزگان 55 درصد است

موهبتی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مشمولان بیمه اجباری سلامت درخواست داده‌اند، گفت: ۱۰ هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان، هرمزگانی هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از شبستان، طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در بدو ورود به فرودگاه بین المللی پرواز شماره ۶۵۵ بندرعباس با بیان اینکه سفر به هرمزگان نوزدهمین سفر استانی است، اظهار کرد: هرمزگان از استان هایی است که به دلیل نوع پوشش جمعیتی،  پوشش بیمه سلامت از میانگین کشوری بیشتر می باشد و پوشش بیمه سلامت در این استان 55 درصد است.

وی با اشاره به اینکه در بحث نسخه الکترونیک و رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری اتفاقات خوبی اتفاق افتاده است، افزود: هرمزگان در خصوص استقرار سامانه پرونده الترونیک سلامت ایرانیان در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک موفق عمل کرده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، بررسی اجرای راهنماهای بالینی و مدیریت منابع و مصارف دراستان هرمزگان را ازجمله اهداف سفر خود برشمرد و عنوان کرد: احیانا اگر نیازهایی در استان وجود دشته باشد، بتوانیم با باتوجه به شرایط امروز کشور آن را رفع کنیم.

موهبتی با بیان اینکه طرح پوشش اجباری بیمه سلامت قریب یک ماه و نیم است که آغاز شده، گفت: یک میلیون و 100 هزار نفر تا کنون درخواست دادهداند که 10 هزار نفر از آنها هرمزگانی هستند.

وی افزود: امیدوارم با ارائه تسهیلاتی نظیر اختصاص یارانه به کسانی که توان مالی ندارند، بتوانیم پوشش بیمه سلامت را به حداکثر برسانیم.

گفتنی است؛ دیدار با استاندار هرمزگان، دیدار با کارکنان بیمه سلامت استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و نشست خبری ازجمله برنامه های سفر یک روزه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به بندرعباس است.

ارسال نظر