شناسه خبر : 9286

۲۲ هزار کارگر ساختمانی زنجانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

۲۲ هزار کارگر ساختمانی زنجانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

زنجان-مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان، گفت: محدودیتی برای بیمه کردن کارگران ساختمانی در استان زنجان وجود ندارد و براساس آخرین آمار ۲۲ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، مسعود علیاری شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل تأمین اجتماعی استان زنجان، به بیمه کار گران ساختمانی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آمار بیش از ۲۲ هزار کارگر ساختمانی در استان بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای بیمه کردن کارگران ساختمانی در استان زنجان وجود ندارد، اظهار کرد: براساس سهمیه گرفته شده کار گران ساختمانی اگر شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند بیمه شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه فعالیت کارگران ساختمانی پایش می‌شود که آیا این کارگران کارگر ساختمانی هستند، گفت: کارگران ساختمانی اگر شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند در سامانه رفاه سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کرده و از طریق انجمن حمایت از کار گران ساختمانی معرفی شود.

علیاری با بیان اینکه در استان زنجان بیش از ۹۸ درصد از ابلاغ‌های سازمان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از مراجعات به سازمان تأمین اجتماعی استان زنجان به صورت غیر حضوری است.

وی تاکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است و مأموریت اصلی آن تحت پوشش قرار دادن کارگران و کارکنان مزد و حقوق‌بگیر به‌صورت اجباری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به‌صورت اختیاری است.

علیاری یاد آورشد: تأمین اجتماعی یک سازمان غیردولتی عمومی است که بخش عمده مالی آن از محل حق بیمه‌ها با مشارکت بیمه شده و کارفرما تأمین می‌شود.

ارسال نظر