شناسه خبر : 9149

مشکلاتی که بیمه‌شدگان در کارگزار‌ی‌ها با آن‌ها روبرو هستند

مشکلاتی که بیمه‌شدگان در کارگزار‌ی‌ها با آن‌ها روبرو هستند

واگذاری برخی از امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به کارگزاری‌ها، شاید توانسته باشد تا حدودی از حجم مشکلات بکاهد، اما صف‌هایی که تشکیل می شود و سؤالاتی که بعضا بی پاسخ می‌ماند ، هنوز پابرجاست.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، درخواست مدارکی که بعضا بیمه شدگان به همراه ندارند، چون اصلا فکر نمی کردند که از آنها درخواست شود. سردرگمی که بابت وضعیت تمدید دفترچه های درمانی ایجاد می شود. سئوالاتی که از نحوه تحت پوشش قرار دادن فرزندان و ...، مطرح می شود، و سئوالاتی از این دست، از جمله مشکلات کسانی است که در مراجعه با کارگزاری های تامین اجتماعی، با آنها مواجه می شوند.

بر اساس آنچه که سازمان تامین اجتماعی برای کارگزاری ها تعریف کرده است، تمدید اعتبار دفترچه درمانی بیمه شدگان، صدور دفترچه جدید درمانی، پرداخت کمک هزینه ازدواج، پرداخت هزینه های جراحی و بررسی اسناد پزشکی، پذیرش لیست های حق بیمه کارگران از کارفرما، و...، از جمله خدماتی است که ارائه می دهند. 

اما، اغلب بیمه شدگان تصور می کنند که در این کارگزاری ها، همه خدمات مربوط به دفترچه های درمانی آنها انجام می شود.

یکی از مراجعان با گلایه از اینکه مشکلات مربوط به مرخصی زایمان و بیماران خاص، باید از شعب پیگیری و دنبال شود، گفت: این تفکیک وظایف برای کارگزاری ها و شعب تامین اجتماعی، مشکلاتی را برای مراجعان به دنبال دارد.چون من وقتی مدارکم را برای بررسی وضعیت هزینه های فرزند بیمارم به کارگزاری آوردم، گفتند چون بیماری خاص تلقی می شود، باید به شعبه مربوط مراجعه کنم.

این در حالی است که تفکیک این قبیل خدمات، با مشکلاتی برای بیمه شدگان همراه شده است.

یکی دیگر از موضوعات مورد انتقاد مراجعه کنندگان و بیمه شدگان، این بود که پس از تعویض دفترچه بیمه دیگر امکان استفاده از برگه های قدیمی وجود ندارد درحالی که در گذشته اینگونه نبود و اطلاع رسانی در این خصوص تا کنون صورت نگرفته است.

خانمی که حدود ۴۵ دقیقه در صف تعویض دفترچه منتظر بود گفت: قوانینی که به یک باره وضع می شود باید از سوی سازمان تامین اجتماعی به اطلاع بیمه شدگان برسد نه اینکه با مراجعه به شعب تازه متوجه این موارد شویم.

جا دارد که مسئولان سازمان تامین اجتماعی در این خصوص چاره اندیشی کنند تا مشکلات و سردرگمی‌های بیمه شدگان در شعب تامین اجتماعی بر طرف شود و قوانینی تصویب کنند که بار مشکلات مردم را بکاهند و در جهت خدمات رسانی بیشتر و بهتر به آنها باشد.

ارسال نظر