شناسه خبر : 8750

۱۴۶ هزار کارگر در بنگاه‌های اقتصادی کشور مشغول به کار هستند

۱۴۶ هزار کارگر در بنگاه‌های اقتصادی کشور مشغول به کار هستند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : در حال حاضر هزار کارگر در بنگاه‌های اقتصادی کشور مشغول به‌کار هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، کریم یاوری در بیست‌و‌یکمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد ۱۴۶ هزار نفر کارگر در بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور مشغول به کار هستند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یک نهاد حمایتی در جهت حل مشکلات قطعا پای کار خواهد بود.

وی افزود: صیانت از نیروی کار با طیف وسیعی از خدمات و وظایف در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویژه دنبال می‌شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در قانون کار نیز صیانت از نیروی کار بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است، بیان کرد: حمایت از پایداری مشاغل و حفظ اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی رویکرد و هدف اصلی ما در این وزارت است.

یاوری تصریح کرد: تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اولین اقدام این وزارت در راستای کمک به واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال بود که در سال ۹۵ با پیوست قانونی عملیاتی شد.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی فقط مختص یک دستگاه خاص نیست و تمامی نهادهای دولتی و حاکمیتی در گره گشایی مشکلات حوزه اقتصاد دخیل هستند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: از اول سال تا کنون مبلغ ۹ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جهت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در اختیار آن‌ها گذاشته شده است.

یاوری افزود: پرداخت بیمه بیکاری در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری بسیار کم بوده که این امر نشان از استفاده از تمام ظرفیت‌های و توان جهت جلوگیری از بیکاری کارگران است.

وی گفت: کسب رتبه اول استان اردبیل در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری بر اساس ارزیابی شش ماهه نشأت گرفته از تدابیر مؤثر و دور اندیشی مسؤولان استانی در گره گشایی مشکلات واحدهای اقتصادی است.

ارسال نظر