شناسه خبر : 37690

بیمه سامان نوآوری در عمل

پیشروی بیمه سامان در ثبت خسارت آنلاین بیمه های اتومبیل

پیشروی بیمه سامان در ثبت خسارت آنلاین بیمه های اتومبیل

اگر شما هم از جمله افراد دارنده خودرو باشید ممکن است که حداقل برای یکبار هم که شده جهت دریافت خسارت بیمه نامه شخص ثالث و یا بدنه خودروی خود به شعب شرکت‌های بیمه ای مراجعه کرده باشید.

به گزارش چابک آنلاین، کاغذ بازی‌های اداری و تشکیل پرونده خسارت در شرکت‌های بیمه‌ای یکی از مشکلاتی است که بیمه گذاران از آن گلایه دارند، به طوریکه روند ثبت و دریافت خسارت را می توان یکی از بزرگ‌ترین عوامل نارضایتی مردم از بیمه دانست.

 جدای از فرآیند طولانی و پیچیده ثبت خسارت اتومبیل به صورت حضوری که وقت و انرژی زیادی از  مراجعه کنندگان می گیرد، ممکن است بسیاری افراد از محل مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه اطلاع نداشته باشند.

ازسوی دیگر،شعب شرکت های بیمه ای در تمامی شهرهای کشور مستقر نیست که به همین دلیل، گاهی بیمه گذار خسارت دیده مجبور میشود تا کیلومترها راه برای ثبت خسارت خود طی کند.

اما وضعیت امروز صنعت بیمه با چند سال قبل قابل مقایسه نیست!

همزمان با پیشرفت های تکنولوژی و افزایش تمایل مردم به استفاده از خدمات در بستر آنلاین و الکترونیک، شرکت های بیمه ای هم با درک نیازهای مشتریان خود، به سمت ارائه خدمات الکترونیک گام برداشتند.

درحال حاضر بعضی از شرکت های بیمه ای شرایطی را برای بیمه گذاران خود فراهم کرده اند تا آنها بتوانند برای ثبت و دریافت خسارت در بستر آنلاین اقدام کنند و  بدون صرف ساعت ها وقت، تنها در چند دقیقه درخواست خود را ثبت کرده و در کوتاهترین زمان ممکن، پس از رسیدگی ، خسارت خود را دریافت کنند.

از شرکت بیمه سامان می توان به عنوان یکی از شرکت های بیمه ای نام برد که با پیشروی و درک نیازهای روز بیمه گذاران و مشتریان خود، شرایط ثبت درخواست و دریافت خسارت بیمه اتومبیل به صورت آنلاین را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

photo_2023-08-30_22-17-59

درحقیقت، شرکت بیمه سامان برای جلوگیری از اتلاف وقت طرفین درحوادث رانندگی و دریافت خسارت در کوتاه ترین زمان ممکن، جلوگیری از تردد های بی مورد و ایجاد ترافیک شهری، کاهش هزینه های زمانی امکان ثبت و دریافت خسارت آنلاین بیمه نامه های اتومبیل را فراهم کرده است.

درحال حاضر بیمه گذاران شرکت بیمه سامان می توانند همه خسارت های اتومبیل خود( به‌غیر از سرقت جزئی و کلی) تا سقف 30 میلیون تومان را بدون نیاز به کروکی به صورت آنلاین ثبت کنند.

 با این روش و با ارائه خدمت پرداخت خسارت آنلاین نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت خسارت وجود نخواهد داشت.

در این طرح ، بیمه گذاران شرکت بیمه سامان بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با داشتن یک گوشی تلفن همراه می توانند از طریق اپلیکیشن مخصوص و یا ورود به سایت رسمی این شرکت برای ثبت خسارت بیمه شخص ثالث و بدنه خودروی خود ، اقدام کنند.

در این روش، همه مراحل اعلام خسارت از جمله ارسال مدارک، ارزیابی خسارت و پرداخت مبلغ خسارت به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

درحالت عادی برای ثبت خسارت بیمه های اتومبیل ، کارشناس مربوطه نواقص مدارک را به بیمه گذار اعلام می کرد که این موضوع مستلزم چندین بار مراجعه به مرکز ثبت خسارت و صرف وقت زیاد بود.

اما درحال حاضر، بیمه گذاران شرکت بیمه سامان با استفاده از طرح ثبت خسارت بیمه اتومبیل به صورت آنلاین نیازی به مراجعه حضوری برای تکمیل مدارک خود ندارند،  چراکه کارشناس مربوطه نواقص مدارک را در این اپلیکیشن و با ارسال یک پیامک به فرد اعلام می کند و بیمه گذار عکس مدارک را در همان برنامه ارسال می کند.

کارشناسان شرکت بیمه سامان از طریق برنامه مربوطه، تاییدیه های لازم را برای پرداخت خسارت دریافت  می کنند و با دریافت شماره حساب از بیمه گذار روند پرداخت خسارت آغاز می شود.

تا کنون نزدیک به 7 هزار پرونده خسارت اتومبیل از سمت بیمه گذاران شرکت بیمه سامان به صورت آنلاین در سایت این شرکت و در اپلیکیشن مربوطه ثبت و پیگیری شده است.

وجود یک چنین طرح هایی در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان که فاصله شعب زیاد است مورد استقبال مردم قرارگرفته است.

نکته قابل توجه اینکه اگر بیمه گذار امکان نوشتن موارد لازم را نداشته باشد می تواند در این اپلیکیشن با ضبط و ارسال صدای خود  خسارت را ثبت کنند.

قابلیت تشخیص اینکه خسارت وارد شده به خودرو تا چه میزان نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات دارد یکی از امکانات دیگری است که بزودی به این برنامه افزوده خواهد شد.

 

ارسال نظر