شناسه خبر : 35631

اختصاصی چابک آنلاین ؛

سود خالص بیمه البرز به یک هزار میلیارد تومان رسید

سود خالص بیمه البرز به یک هزار میلیارد تومان رسید

سود خالص شرکت بیمه البرز در دوره منتهی به اسفند سال گذشته با ۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم هزار میلیارد تومان رسیده است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، نگاهی به عملکرد سال گذشته شرکت بیمه البرز نشان می دهد که حدود 51 درصد از حق بیمه صادره این شرکت در دو رشته بیمه ای درمان و شخص ثالث اجباری بوده و رتبه سوم حق بیمه صادره این شرکت هم به رشته آتش سوزی با 14 درصد می رسد.

از بیمه نامه های درمان و شخص ثالث اجباری به عنوان دو بیمه نامه عمدتا با سود بسیار پایین و یا حتی  زیان ده در صنعت بیمه یاد می شود.

شرکت بیمه البرز سال 38 تاسیس و نوع شرکت در سال 52 از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و دراجرای لایحه قانونی شدن موسسات بیمه و موسسات اعتباری، ملی اعلام شد. 

این شرکت مجددا در سال 67 ، به شرکت دولتی تبدیل شد.

شرکت بیمه البرز در شهریور ماه 86 به استناد تصویب نامه هیات وزیران مشمول واگذاری شد و در تیر و مردادماه 87 معادل 20 درصد سهام شرکت بابت رد دین دولت به سازمان های تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق ذخیره فرهنگیان واگذار شد.

با پذیرفته شدن شرکت در بورس اوراق بهادار تهران در سال 88 ، 60 درصد از سهام شرکت به سایر اشخاص و کارکنان واگذار و در نتیجه سهام دولت به 20 درصد کاهش یافت. 

 برای آشنایی بیشتر با بیمه البرز بد نیست کمی هم به مختصات دیگر این شرکت بپردازیم. 

شرکت بیمه البرز دارای 55 شعبه و مجتمع خدمات بیمه ای  219 نمایندگی حقیقی و حقوقی در سطح کشور است.

براساس این گزارش، مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان شرکت بیمه البرز در سال گذشته با 43 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال 1400، به رقم 3744 میلیارد تومان رسیده  که  این افزایش مطالبات ناشی از افزایش پرتفوی در سال 1401 و به تبع آن افزایش مطالبات حق بیمه که عمدتا مربوط به شرکت نمایندگی تامین آتیه فراگیر(فولاد خوزستان)، شرکت رهنمای فردا(شرکت پشتیبانی امور دام کشور)، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت نمایندگی بیمه ایده نوین سروش البرزبوده است.

photo_2023-07-12_22-13-57

از منظر درآمد بیمه ای، شرکت بیمه البرز در سال گذشته با افزایش 1853میلیارد تومانی موفق به کسب درآمد 7617 میلیارد تومانی شد.

درآمد شرکت بیمه البرز در سال 1400 رقمی در حدود 5763 میلیارد تومان بود.

ناگفته نماند که در مهر و دی ماه سال 94 بخشی از منابع ارزی شرکت بیمه البرز در کشورهای ترکیه و دبی، به نرخ ارز آزاد معادل مبلغ 184 میلیارد ریال به شرکت صرافی دلامیر گلد واگذار و مقرر شد معادل ریالی آن در داخل کشور تسویه شود.

وجوه ناشی از مطالبات فوق و سایر مطالبات ناشی از فروش ارز حواله داخلی جمعا به مبلغ 223 میلیارد ریال  تاکنون وصول نشده است.

در قبال معاملات انجام شده با شرکت صرافی مذکور چندین فقره چک معادل 380 میلیارد ریال بابت تضمین دریافت شده که مبلغ 230 میلیارد ریال آنها در سال 95 جهت وصول به بانک ارائه و به دلیل عدم کفایت موجودی برگشت شده و از سال 95 اقدامات حقوقی علیه شرکت صرافی دلامیر گلد آغاز شده که برای محکومین اجرائیه صادر شده که منجر به حکم جلب یکی از محکومین شده است.

سرمایه شرکت بیمه البرز در حال حاضر 3500 میلیارد تومان است و از لحاظ میزان سرمایه بعد از شرکت بیمه ایران و پاسارگاد در رتبه سوم مابین شرکت های بیمه ای قرار دارد.

شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان، شرکت گروه مالی ملت، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم، شرکت سبد گردان اندیشه صبا و بانک تجارت سهامداران عمده شرکت بیمه البرز را تشکیل می دهند.

 

ارسال نظر