شناسه خبر : 28962

اختصاصی چابک آنلاین؛

بانک اطلاعات قابل اشتراک بین شرکت های بیمه ای وجود ندارد

بانک اطلاعات قابل اشتراک بین شرکت های بیمه ای  وجود ندارد

رییس شورای فنی شرکت بیمه البرز، اظهار کرد: بیمه گذاران هنگام پرکردن فرم های بیمه نامه، اطلاعات شخصی خود را که شامل کد ملی، کدپستی، شرح فعالیت و آدرس است را به بیمه گر می دهند درنتیجه صنعت بیمه اطلاعاتی از افراد دارد که بسیار با اهمیت است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "علیرضا مقرب" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت:بیمه گران براساس قوانین بالادستی از کدملی افراد تا آدرس منزل آنها را در اختیار دارند و حتی  در بیمه نامه های زندگی به اطلاعات مربوط به سلامتی افراد نیز دسترسی دارند که همه این ها نشان دهنده این است که صنعت بیمه اطلاعات بسیاری از افراد در بایگانی های خود دارد.

رییس شورای فنی شرکت بیمه البرز، با بیان این پرسش که آیا صنعت بیمه درحال حاضر اطلاعات مطلوبی برای ارزیابی و شناسایی ریسک ، ارائه نرخ و شرایط مناسب دارد، ادامه داد: خیر.هنوز بانک اطلاعاتی دقیق و مدونی که اطلاعات 5 تا 10 سال همه شرکت های بیمه ای در آن جمع آوری شده باشد که بتوانند با هم تبادل اطلاعات داشته باشند،وجود ندارد.

مقرب، اذعان داشت که به جز رشته شخص ثالث در بخش های دیگر بانک اطلاعاتی که قابل اشتراک گذاری بین شرکت های بیمه ای باشد وجود ندارد و بیمه مرکزی درحال فعالیت بر روی آن است و به صورت آزمایشی در رشته بیمه های باربری اقدام کرده است.

وی، تصریح کرد: با ایجاد بانک اطلاعاتی مابین شرکت های بیمه ای، تمامی شرکت های بیمه ای به اطلاعات بیمه گذاران همدیگر دسترسی دارند و صدور بیمه نامه برای افراد هم با سرعت بیشتری انجام می شود زیرا با ورود اطلاعات اصلی بیمه گذار کل سابقه بیمه ای وی استخراج می شود.

رییس شورای فنی شرکت بیمه البرز، خاطرنشان کرد که یکی از مزایای تجمع بانک اطلاعاتی این است که شرکت ها می توانند نرخ و شرایط فنی را به درستی محاسبه کنند زیرا اساس کار بیمه، اطلاعات و شدت تواتر و فراوانی است.

مقرب، با اشاره به افزایش ظرفیت ها در بخش آی تی و وب سرویس ها، گفت: در گذشته محدودیت هایی در بخش فناوری وجود داشت اما الان دیگر این نگرانی وجود ندارد و ظرفیت ها افزایش یافته و تکنولوژی به گونه ای است که از نظر مقدار اطلاعات محدودیتی وجود ندارد.

رییس شورای فنی شرکت بیمه البرز، تصریح کرد: دریافت اطلاعات از بیمه گذاران برای ارائه خدمات درصنعت بیمه حیاتی است و دولت درتلاش است که مشکلات را برطرف کند و بستر به گونه ای فراهم باشد که فرآیند ها به سمت دیجیتالی شدن پیش برود.

مقرب، خاطرنشان کرد که  لازمه صنعتی تر شدن و الکترونیکی شدن، ایجاد زیرساخت های قوی ترو مناسب تر است  و این هم جزء لاینفکی از فعالیت های روزمره صنعت بیمه خواهد بود.

 

  • GhAssedak

    مرسی از مطالب جامع و کاملتون

  • AvA

    مرسی از مطالب جامع و کاملتون

ارسال نظر