شناسه خبر : 28262

افزایش پوشش بیمه‌ای بیماری‌های خاص از ۵ به ۲۶ بیماری اتفاق مهمی است

افزایش پوشش بیمه‌ای بیماری‌های خاص از ۵ به ۲۶ بیماری اتفاق مهمی است

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش پوشش بیمه‌ای بیماری‌های خاص از ۵ به ۲۶ بیماری، گفت: به زودی نیز در کشور و استان خوزستان میزان بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه سلامت از ۲۶ به ۴۴ نوع بیماری صعب‌العلاج و خاص افزایش می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، صادق خلیلیان در دیدار با محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران که امروز چهارشنبه (۱۱ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان انجام شد، با بیان اینکه افزایش پوشش بیمه‌ای بیماری‌های خاص از ۵ به ۲۶ بیماری اتفاق مهمی است، اظهار کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که هیچکدام از هم‌وطنانمان دچار بیماری نشوند؛ اما در زمان بروز بیماری حداقل این است که خانواده‌ها مشکل هزینه‌های سنگین درمان بیماری‌های خاص را نداشته باشند.

وی افزود: به زودی در کشور و استان خوزستان میزان بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه سلامت از ۲۶ به ۴۴ نوع بیماری صعب العلاج و خاص افزایش می‌یابد.

خلیلیان با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مشاوره‌های ژنتیکی پیش از ازدواج افزود: فرهنگ‌سازی مشاوره‌های ژنتیکی پیش از ازدواج به دلیل ازدواج‌های فامیلی در استان خوزستان ضرورت دارد زیرا می‌تواند به عنوان عامل پیشگیری از بیماری‌های خاصی که از نوازدی خانواده‌ها را دچار مشکل می‌کند، تلقی شود.

وی در پایان گفت: برخی از خانواده‌ها در هنگام بیماری به ناچار مجبور به فروش اموال و دارایی خود می‌شوند که با پوشش‌های ایجاد شده بخش عمده‌ای از هزینه‌های خانوارها کاهش می‌یابد تا نگرانی از جهت تأمین هزینه‌ درمان نداشته باشند.

 

ارسال نظر