شناسه خبر : 27293

ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان به سالمندان بیمار زمین‌گیر پرداخت می‌شود

ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان به سالمندان بیمار زمین‌گیر پرداخت می‌شود

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: این نهاد یک میلیون و ۵۵۶ هزار سالمند نیازمند را در کشور تحت حمایت دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسین خدرویسی با تبریک فرا رسیدن هفته سالمندان افزود: از یک میلیون و ۵۵۶ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد، ۶۲۸ هزار نفر در مناطق شهری و ۹۲۷ هزار نفر در مناطق روستایی ساکن هستند و ۲۹۷ نفر نیز از عشایر کشور هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع سالمندان تحت حمایت ۹۸۲ هزار نفر زن و ۵۷۴ هزار نفر مرد هستند، ادامه داد: از این تعداد یک میلیون نفر در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال، ۴۳۹ هزار نفر بین ۷۵ تا ۹۰ سال و ۴۵ هزار نفر بالای ۹۰ سال عمر دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: خدمات درمانی و بهداشتی، خدمات بستری، خدمات پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات، فرانشیز و مابه التفاوت خدمات بیمه‌ای از جمله حمایت‌های کمیته امداد از سالمندان تحت حمایت است.

خدرویسی از پرداخت حق مراقبت و پرستاری از سالمندان تحت حمایت خبر داد و تاکید کرد: در این راستا ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان به حدود ۲۶ هزار نفر از سالمندان بیمار زمین‌گیر پرداخت می‌شود.

وی تامین وسایل کمکی از قبیل سمعک، عینک، صندلی چرخدار و واکر را از دیگر خدمات کمیته امداد به سالمندان دانست و اضافه کرد: ۸۱ هزار و ۳۰۰ بیمار صعب‌العلاج و ۸۰۷۴ بیمار خاص از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، تامین حداقل نیازهای اساسی سالمندان نیازمند در کشور را از سیاست‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: فراهم کردن امکان تداوم حضور سالمند در جامعه و تاکید بر حفظ موقعیت و جایگاه سالمند در خانواده محور برنامه‌های کمیته امداد در حوزه سالمندان است.

 

ارسال نظر