شناسه خبر : 26093

پوشش بیمه ۹۰ درصدی خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی

 پوشش بیمه 90 درصدی خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی

وزیر بهداشت گفت:‌ بیمه‌ها در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی، تا ۷۰ درصد هزینه های خدمات ناباروری را پوشش می‌دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، بهرام عین اللهی،وزیر بهداشت ، اظهار داشت: تقویت پوشش بیمه، یکی از اهداف دولت سیزدهم است و گام اول در این زمینه، پوشش بیمه به صورت رایگان برای ۶ میلیون نفر فاقد بیمه و مقدمه‌ا‌ی برای اجرای طرح ملی دارویار بود و پوشش همگانی بیمه سلامت در کشور در حال تحقق است.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای قانون  حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، گفت: در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت، مصوبه‌ای برای بیمه خدمات ناباروری به تصویب رسید و بیمه‌ها در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی، تا ۷۰ درصد هزینه های خدمات ناباروری را پوشش می دهند.

وزیر بهداشت ادامه داد: مادران باردار فاقد پوشش بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند و تا دوسال بعد از تولد فرزند، می توانند از خدمات رایگان بیمه استفاده کنند همچنین فرزند این مادران نیز تا ۵ سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند که امیدواریم در جهت جوانی جمعیت، موثر باشد.

عین اللهی از بومی‌گزینی به عنوان بهترین راهکار حل مشکل کمبود نیروی انسانی به ویژه در مناطق محروم یاد کرد و گفت: امسال در شورای آموزش پزشکی و تخصصی، طرحی تصویب شد که بر اساس آن، نیاز نیروی انسانی مناطق محروم با بومی گزینی، برطرف شود. پزشکان متخصص بر اساس قانون باید مدتی را به عنوان طرح، در مناطق محروم خدمت کنند که این طرح، مشکل ماندگاری پزشکان را برطرف نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه جداگانه ای به پزشکان بومی مناطق محروم که در آزمون دستیاری شرکت کرده اند، از امسال اختصاص داده شده و هدف از این مصوبه، افزایش ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم است.

وزیر بهداشت همچنین  از اعطای جایزه ملی خدمت ماندگار در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این جایزه به پاس خدمات جامعه پزشکی در مناطق محروم به منظور تقدیر از خدمات این افراد، اعطا و به زودی از این طرح، رونمایی می‌شود.

ارسال نظر