شناسه خبر : 28064

پژوهشکده بیمه قوه عاقله این صنعت به شمار می رود


پژوهشکده بیمه قوه عاقله این صنعت به شمار می رود

نخستین دوره حضوری بین المللی آموزشی تکافل به میزبانی پژوهشکده بیمه و با مدیریت و آموزش دکتر زبیر مدیر مرکز بین المللی الهدی و دکتر رمضان مدرس ارشد از کشور نیجریه از تاریخ ۳ آبان به مدت ۶ روز در برج میلاد برگزار می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران که در آیین گشایش نخستین دوره بین المللی تکافل با اعلام اینکه فعالیت های پژوهشکده بیمه در چارچوب دانش افزایی و تخصص گرایی است و این مجموعه علمی در حقیقت قوه عاقله صنعت بیمه به شمار می رود افزود: تحقق شعار "آرامش برای همه" در گرو عزم جدی تمامی ارکان صنعت بیمه و نهادهای مرتبط است.

دکتر کریمی اظهار داشت: موضوع تکافل با رشته های دیگر بیمه ای تفاوت اساسی دارد زیرا با رویکردهای اعتقادی در هم آمیخته است.

ایشان از تکافل به عنوان بیمه اسلامی یاد کرد و گفت: تمامی مباحث بیمه ای کشور با مبانی فقهی انطباق دارد و بیمه تکافل می تواند در قامت یک صندوق تعاونی، جلوه های تازه ای از قابلیت های صنعت بیمه را به نمایش بگذارد.

وی اجرای عملیاتی بیمه تکافل در یک جامعه هدف محدود را ضروری دانست و تصریح کرد: با استقبال طیف های گسترده مردمی از محصولات تکافل، ضریب نفوذ بیمه به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت.

گفتنی است در پایان دکتر کریمی از آمادگی سندیکای بیمه گران ایران برای تدوین مجدد و اصلاح آیین نامه های مرتبط با بیمه های تکافل خبر داد.

 

ارسال نظر