اختصاصی چابک آنلاین؛

تمایل به خرید بیمه مسئولیت در بین مردم افزایش یافته است

تمایل به خرید بیمه مسئولیت در بین مردم افزایش یافته است

دبیرکارگروه بیمه های مسئولیت سندیکای بیمه گران ایران، اظهار کرد: تمایل به خرید بیمه مسئولیت در بین مردم افزایش یافته اما هنوز جای کاربسیاری دارد که شبکه فروش روی این موضوع کار کند زیرا بسیاری از مردم از وجود این بیمه نامه آگاه نیستند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی،  مهرنوش نجابتی،گفت: به موجب ماده 1 قانون مسئولیت مدنی کشور مصوب سال 1339، هر فردی بدون مجوز قانونی عمدا یا از روی بی احتیاطی باعث شود که به جان، سلامتی، مال، شهرت تجاری و اعتباریا آزادی افراد لطمه وارد شود مسئول جبران خسارت های مادی و معنوی ناشی ازآن است.

وی، افزود: با توجه به همین قانون می توان  متوجه شد که وجود بیمه مسئولیت چقدر درعرصه‌های مختلف زندگی لازم است زیرا هر فردی به دلیل زندگی جمعی که دارد ممکن است به دلایل مختلفی ناخواسته مرتکب قصور شود و بیمه‌های مسئولیت کمک می کند که بارمالی ناشی از جبران این خسارت ها از دوش مسئول حادثه به بیمه گر منتقل شود.

دبیرکارگروه بیمه‌های مسئولیت سندیکای بیمه گران ایران، خاطرنشان کرد که بیمه‌های مسئولیت چندین زیر مجموعه دارند اما تنها چند نوع آنها شناخته شده و بیشتر به فروش می رسد.

نجابتی، با بیان اینکه گاها افراد به واسطه تخصصی که دارند ممکن است دچار قصوری شوند، گفت: جامعه وکلا، مهندسین و پزشکان شامل بیمه مسئولیت حرفه ای می شوند که این نوع بیمه نامه هم برای شبکه فروش شناخته شده است.

دبیر کارگروه بیمه های مسئولیت سندیکای بیمه گران ایران، اذعان داشت که ممکن است تولید کنندگان درفرآیند تولید محصول به دلیل خطایی که در فرآیند تولید اتفاق می افتد نتوانند محصول نهایی را با کیفیت لازم تولید کنند واستفاده ازآن محصول منجربه آسیب جانی یا مالی به دیگران شود که برای این مقوله ، بیمه مسئولیت تولید کنندگان وعرضه کنندگان محصول تعریف شده است.

وی، معتقد است که دسته ای دیگر از بیمه نامه های مسئولیت هستند که خارج از شغل و حرفه افراد بوده و بسیارعام ترهستند اما مورد غفلت قرارگرفته اند زیرا تمامی افراد صرف اینکه در طول روز با آحاد جامعه درارتباط هستند یا به واسطه اینکه مالکیت اموالی را دارند ممکن است ناخواسته مرتکب قصورشوند که بسیاراجتناب ناپذیراست.

دبیر کارگروه بیمه‌های مسئولیت سندیکای بیمه گران ایران،با بیان اینکه آشنایی جامعه با این نوع بیمه نامه به هیچ وجه قابل مقایسه با بیمه های مسئولیت کارفرما و بیمه مسئولیت حرفه‌ای نیست، گفت: درحال حاضرفضای کافی برای فعالیت در این رشته بیمه مسئولیت وجود دارد و از سمت مردم هم با استقبال روبرو خواهد شد ولی مهم این است که شبکه فروش بتواند مشتری را به لزوم خرید این بیمه نامه مجاب کند وبا ذکرمثال این رشته را ملموس‌تر کند .

دبیرکارگروه بیمه‌های مسئولیت سندیکای بیمه گران ایران، با اشاره به فصل تابستان و افزایش تعداد سفرها وهمچنین افزایش مراجعه کنندگان به  استخرها، افزود: دراین فصل شبکه فروش به طور خاص می تواند روی بیمه مسئولیت آژانس های مسافرتی، مدیران هتل ها و اقامتگاههای تفریحی، استخرها و مجموعه های ورزشی بیشترکارکنند.

نجابتی، تصریح کرد: شبکه فروش می تواند ازمشتریان موجود خود استفاده کنند یعنی به مشتریانی که برای خرید بیمه نامه شخص ثالث که اجباری است مراجعه می کنند لزوم این بیمه نامه را توضیح دهند .

وی، گفت: بهترین فرصت برای فروش این نوع بیمه نامه ها این است که ازبازارموجود استفاده شود چون قرارنیست که یک نفر فقط یک بیمه مسئولیت داشته باشد و مسئولیت های مختلفی را که دارد می تواند تحت پوشش قراردهد و بهترین راه برای ورود به این قضیه استفاده از بیمه گذاران فعلی است چون آنها این اعتماد را به آن شرکت بیمه پیدا کردند.

دبیر کارگروه بیمه‌های مسئولیت سندیکای بیمه گران ایران، بیان کرد: بیمه مسئولیت از سوی تمامی شرکت های بیمه ای ارائه می شود و هدف دولت حمایت از محصولات داخلی است بنابراین فضای مناسبی است که شبکه فروش به این حوزه ورود پیدا کند.

نجابتی، با بیان اینکه بیمه نامه مسئولیت بسیار گسترده است و ریسک های بسیاری را پوشش می دهد، ادامه داد: این رشته بیمه ای تمام ابعاد زندگی افراد را پوشش می دهد و درمقایسه با سایر رشته های بیمه ای، حق بیمه بالایی هم ندارد یعنی در مقایسه با تعهداتی که دارد بسیار جزئی است.

 

ارسال نظر