صنعت بیمه ۱۶ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت کرد

صنعت بیمه ۱۶ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت کرد

رئیس بیمه مرکزی با بیان اینکه جانباختن بیش از ۶ هزار نفر در ۴ ماهه ابتدای سال گفت: از سال ۸۴ تا ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت برای این منظور پرداخت شده است و آمارها نشان می دهد این هزینه‌ها برای درمان مصدومان هزینه شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، مجید بهزادپور، رئیس بیمه مرکزی در جشنواره کروکی‌های برتر که صبح امروز برگزار شد، گفت: متاسفانه آمار مصدومان و متوفیان حوادث ترافیکی آمار بالایی است، البته در گذشته آمار بیش از این بود و با تلاش دستگاههای مربوطه از جمله پلیس کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به حدود ۱۷ هزار کشته در سال گفت: ۶ هزار و ۲۷۹ نفر در ۴ ماهه ابتدای سال فوت شده اند که ۱۱ درصد افزایش داشته است. همچنین در تعداد مصدومان در این مدت ۲۰ درصد افزایش داشته ایم.

او درباره بیمه گفت: بیمه شخص ثالث بیش از ۴۰ درصد سهم صنعت بیمه را شامل می شود و یکی از اصلی ترین رشته های صنعت بیمه است.

رئیس بیمه مرکزی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۴.۶ میلیون بیمه نامه صادر و  بیش از یک میلیون خسارت ثبت شده است و بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان در این زمینه خسارت پرداخت شده است. 

وی ادامه داد: مجموع خسارت‌هایی که توسط صنعت بیمه پرداخت شده بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است. 

بهزادپور خاطرنشان کرد: به موجب قانون ۱۰ درصد از بیمه شخص ثالث برای درمان مصدومان به وزارت بهداشت پرداخت می شود. از سال ۸۴ تا ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت برای این منظور پرداخت شده است و آمارها نشان می دهد این هزینه ها برای درمان مصدومان هزینه شده است. 

وی درباره پروژه کروکی برخط گفت: باتوجه به پیچیدگی تصادفات هر چقدر از تکنولوژی روز استفاده کنیم هم سریعتر می توان به مردم خدمت ارائه کرد و هم از تصادفات جعلی جلوگیری می شود.

رئیس بیمه مرکزی درباره پرداخت خسارت آنلاین گفت: به طور جد به دنبال راه اندازی این اپلیکیشن برای پرداخت خسارت آنلاین هستیم.

 

ارسال نظر