شناسه خبر : 2494

کمیسر عالی سازمان ملل متحد:

ارتقاء و طرح‌های بیمه سلامت در ایران بسیار موثر بوده است/ قدردانی از حمایت ها و خدمات ایران در زمینه پناهندگان

ارتقاء و طرح‌های بیمه سلامت در ایران بسیار موثر بوده است/ قدردانی از حمایت ها و خدمات ایران در زمینه پناهندگان

فیلیپو گرندی با قدردانی از حمایت ها، برنامه ها و خدمات ایران در زمینه پناهندگان، گفت: سیاست های جدید دولت ایران همچون موضوع ارتقاء و طرح های بیمه سلامت بسیار موثر بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نشست فیلیپو گرندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با سفرای خارجی مقیم ایران با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.
فیلیپو گرندی با قدردانی از حمایت ها، برنامه ها و خدمات ایران در زمینه پناهندگان گفت: ایران با اجرای سیاست های جدید در زمینه پناهندگان تحقق و تجسم عینی مسئولیت پذیری در قبال پناهندگان بود و این انگیزه ای است تا پیمان جهانی درخصوص پناهندگان هرچه سریع تر به نتیجه برسد.
گرندی خاطرنشان کرد: سیاست های جدید دولت ایران همچون موضوع ارتقاء و طرح های بیمه سلامت در ایران جا افتاده و بسیار موثر بوده و البته هزینه اجرای این سیاست ها برای دولت ایران زیاد بوده است که نیاز به کمک های جهانی است.
وی با اشاره به این که کمک هایی از سوی سازمان ملل و سایر مجامع و کشورها به ایران انجام شده است، گفت: این کمک ها بسیار کم و ناچیز بوده و نیازمند کمک ها و حمایت های کشورهای دنیا هستیم.
کمیسر عالی سازمان ملل تاکید کرد: از سفرا می خواهیم که صحبت های ما را به گوش پایتخت هایشان برسانند تا کمک های خود را بیشتر کنند.
گرندی گفت: نشست هایی که در ایران دارم به این منظور است که بهتر جزئیات فعالیت هایی که در جهت حمایت از پناهندگان اجرا می شود، متوجه شویم.
وی تاکید کرد: مهمترین نکته این است من دو سال پیش در ایران بودم و در این مدت اقدامات جمهوری اسلامی را نیز به دقت رصد کرده ام، به شدت تحت تاثیر اقدامات ایران در زمینه حمایت از پناهندگان قرار گرفتم. 
وی ادامه داد: تعداد کودکان افغانی که از امکانات آموزشی برخوردار شده اند از 300هزار نفر به نیم میلیون نفر افزایش یافته است که این موضوع پیرو تصمیم رهبر ایران بود که تمام کودکان مهاجر از حق تحصیل برخوردار شوند.
وی اشاره کرد: امیدواریم در نشست آبان ماه ژنو که در خصوص وضع پناهندگان افغانستان است و پیش نویس پیمان جهانی در آن مطرح خواهد شد همه کشورها کمک کنند و پیمان محکمی را داشته باشیم تا چنین مسائلی صرفاً بر دوش کشورهای خاصی چون ایران نباشد.
در ادامه، ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: امیدواریم نشست امروز زمینه کاهش آمار پناهندگان در جمهوری اسلامی را فراهم کند.
همچنین مدیر کل اتباع وزارت کشور در این نشست گزارشی از سیاست ها و برنامه های ایران در قبال پناهندگان و همچنین شرایط و وضعیت فعلی اتباع خارجی در ایران ارائه کرد.
در این نشست سفرای کشورهای مختلف از آمادگی خود برای همکاری با سازمان ملل در خصوص کمک به ایران خبر دادند و همچنین سوالات خود را در زمینه پناهندگان در ایران مطرح کرده و کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و مدیرکل اتباع به این سوالات پاسخ دادند.

 

ارسال نظر