شناسه خبر : 2283

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت:

انجمن‌های علمی بازوی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت

انجمن‌های علمی بازوی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت

جلیل حسینی گفت: به کمک سازمان بیمه سلامت می‌توانیم نقش انجمن‌ها را در ساختار بیمه‌های درمانی کشور بیشتر از گذشته تبیین کنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، جلیل حسینی با اشاره به اهمیت همکاری انجمن‌های علمی پزشکی با سازمان بیمه سلامت با بیان این که حدود ٢٠٠ انجمن علمی در گروه پزشکی در کشور وجود دارد، افزود: این انجمن ها در همه رشته‌ها و زمینه‌های مختلفی مثل بهداشت، اقتصاد سلامت و غیره فعال هستند و می‌توان انجمن‌های علمی را بازوهای بسیار قدرتمند وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت دانست و از پتانسیل آنها استفاده کرد.

 دکتر حسینی ادامه داد: ارتباطات بین‌المللی این انجمن‌ها و توانمندی‌های آنان می‌تواند به سازمان بیمه سلامت کمک زیادی کند. در امور متخلف کارشناسی می‌توان از نیروی انجمن‌های علمی استفاده کرد.

 دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت گفت: بهینه‌سازی اقتصاد سلامت یکی از اهداف همکاری انجمن‌های علمی و سازمان بیمه سلامت است. همچنین در حوزه‌های آموزش دو طرف می‌توان از این همکاری سود برد.

 وی با بیان این که باید همکاری‌ها بین انجمن‌ها و سازمان بیمه سلامت بیشتر شود، اظهار کرد: این موارد طی جلساتی با سازمان بیمه سلامت بررسی و اجرایی خواهد شد.

بر اساس اعلام وبدا، دکتر حسینی بیان کرد: تصمیم‌گیری برای تجهیزات پزشکی، داروها، بهداشت، اقتصاد سلامت و غیره می‌تواند از جمله مواردی باشد که درباره آنها صحبت و همکاری مشترک خواهیم داشت. قطعا انجمن‌ها به عنوان دلسوزان جامعه می‌توانند برای بهینه‌سازی روش‌های بیمه‌ها بسیار کارگشا باشند.

 

ارسال نظر