شناسه خبر : 21576

تصویب افزایش سرمایه بیمه نوین در مجمع عمومی فوق‌العاده

تصویب افزایش سرمایه بیمه نوین در مجمع عمومی فوق‌العاده

افزایش سرمایه شرکت بیمه نوین در تاریخ ۱۸ اسفند ماه در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام این شرکت تصویب شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل بیمه نوین؛ مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت به منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه با حضور 54.81 درصد از سهامداران برگزار شد.
در این مجمع، بعد از اعلام رسمیت جلسه، با رعایت ماده 101 قانون تجارت، هیأت رئیسه مجمع با اکثریت آرا انتخاب شدند و مجمع عمومی فوق‌العاده بیمه نوین با انتخاب عیسی شهسوار خجسته؛ رئیس هیأت مدیره بیمه نوین به عنوان رئیس مجمع، همایون باقری طادی نماینده شرکت توسعه صنایع بهشهر و مهدی نزادی نوش آبادی نماینده بانک اقتصاد نوین به عنوان ناظران مجمع، شقایق دیلمی پور؛ مدیر مالی بیمه نوین به عنوان منشی جلسه و حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی ج. ا. ایران برگزار شد.

در ابتدای این مجمع حسین کریم خان زند؛ مدیرعامل بیمه نوین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت گفت: خوشبختانه بیمه نوین با رعایت مدیریت ریسک از لحاظ کسب پرتفوی و نسبت خسارت در وضعیت مطلوبی قراردارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به پرتفوی 2000 میلیارد تومانی برسیم.

وی همچنین گفت: از جمله دلایل افزایش سرمایه در بیمه نوین امکان کسب مجوز قبولی اتکایی و افزایش ظرفیت نگهداری ریسک است که این موارد در بلندمدت منجر به افزایش سودآوری برای شرکت و سهامداران خواهد شد. همچنین افزایش سرمایه در ارتقای توانگری مالی شرکت‌های بیمه نیز تأثیرگذار است. توانگری مالی شاخصی است که برای ورود و تعامل با شرکت‌های بزرگ اقتصادی، مبنای تصمیم‌گیری است.

بر اساس این گزارش، در مجمع عمومی فوق‌العاده بیمه نوین با افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ 2.624.000 میلیون ریال به 5.000.000میلیون ریال از محل سود انباشته طی یک مرحله موافقت شد.

 

ارسال نظر