شناسه خبر : 20847

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه چشم براه معرفی رییس کل بیمه مرکزی

صنعت بیمه چشم براه معرفی رییس کل بیمه مرکزی

باگذشت یکماه ازخداحافظی غلامرضاسلیمانی از سمت ریاست کلی بیمه مرکزی،همچنان، گزینه رئیس کل بیمه مرکزی معرفی نشده است.!

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، نوزدهم دیماه سالجاری بود که غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی پس از سه سال از سمت خود در بیمه مرکزی کناره گرفت و درگفتگو با چابک آنلاین، خبر استعفای خود را تایید کرد.

او،در رابطه با دلیل استعفای خود درگفتگو با یک رسانه گفته بودکه "با حضور دولت جدید،طبیعی است که باید فردی که با وزیر اقتصاد هماهنگ تر است ریاست بیمه مرکزی را هم در دست بگیرد."

از زمان کناره گیری رئیس کل پیشین، هدایت وسرپرستی بیمه مرکزی برعهده پرویز خوشکلام خسروشاهی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی است.

در این بین، هنوز به روشنی مشخص نیست که چرا وزیر اقتصاد گزینه خود را برای ریاست کل بیمه مرکزی معرفی نکرده است.

آنهم در شرایطی که معاون بانک و بیمه و مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه این وزارتخانه منصوب  شده و مدیرعامل  بیمه ایران و رئیس هیات عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان هم تعیین شده است.

خبر

گمانه زنی ها برای  انتخاب و معرفی رییس کل بیمه مرکزی  دستکم ماهها است که ادامه دارد و  با کنار رفتن سلیمانی از ریاست کل بیمه مرکزی، حجم این گمانه زنی ها تا حدودی بیشتر هم شد و نام چندین گزینه به عنوان کاندیداهای احتمالی تصدی این سمت بر سر زبان رسانه‌ها افتاد.

اما به نظر می رسد که با عدم معرفی آنها، هیچیک تا این لحظه شانسی برای تصدی این سمت نداشته‌اند.

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، اذعان داشت که از نقش فراتر از صنعت بیمه گران در تعامل اقتصاد ملی غفلت شده و درخواست اول خود از بیمه مرکزی را در کنار سند راهبردی حرکت به سمت تحول بیمه براساس بیمه گری هوشمند بیان کرد.

صنعت بیمه درسال گذشته بیش از 64 میلیون بیمه نامه صادرکرده و بیش از حدود ۸۲ هزار میلیارد تومان هم حق بیمه تولید کرده که این آمار، نشانگر نقش مهم صنعت بیمه دراقتصاد کشور است.

دراین بین، بیمه مرکزی به عنوان ناظر و سیاستگزار، نهادی است که با تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها راهبری صنعت بیمه را برعهده دارد و تاخیر در معرفی رئیس کل، به طور قطع به نفع بیمه مرکزی و صنعت بیمه نیست.

باید دید که وزیراقتصاد برای معرفی سکاندار بیمه مرکزی  تا چه زمانی صبر خواهد کرد؟

ارسال نظر