شناسه خبر : 19045

بیمه نامه های صادراتی برای تضمین پرداخت در اختیار صادر کننده‌ها قرار می‌گیرد

بیمه نامه های صادراتی برای تضمین پرداخت در اختیار صادر کننده‌ها قرار می‌گیرد

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: تسهیل صادرات به کشورهای همسایه نظیر عراق و سوریه در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت صنعت و اهداف کلان صادرات کشور در اولویت است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صندوق ضمانت صادرات ایران، «عبدالله سجادی» در نشست تخصصی با صادرکنندگان افزود: وجود تولیدکننده‌های خلاق و کارآفرین در کشور ظرفیت بسیار ارزشمندی است که می‌توانیم با استفاده از آن، سهم صادرات کشور را افزایش دهیم و قطعا تولیدکنندگان اگر بتوانند تولیدات خود را به نحو شایسته و با امنیت خاطر صادر کنند، موجب افزایش ارزش افزوده، گردش منابع و تولید کار در کشور خواهند شد.

وی افزود: فعالان حوزه تولید و صادرات کشور در تمامی استان‌هایی که به عنوان قطب صنعتی کشور مطرح هستند، متاسفانه به دلیل فقدان حلقه‌های تعاملی از خدمات و حمایت های صندوق ضمانت صادرات بی‌اطلاعند و از این جهت با حلقه بسته‌ای از مشتریان روبه رو هستیم. در حالی که می‌توانیم از ظرفیت‌های ویژه فعالان و کارآفرینان حوزه صنعتی کشور به بهترین شکل برای گسترش صادرات بهره‌مند شویم.

سجادی خدمات صندوق ضمانت را شامل بیمه نامه های صادراتی و ضمانت نامه‌های بانکی عنوان کرد و افزود: بیمه نامه های صادراتی برای تضمین پرداخت مبالغ صادراتی در اختیار صادر کننده‌ها قرار می‌گیرد به این معنا که طبق مفاد این بیمه‌نامه، اگر به هر دلیلی، طرف خارجی از پرداخت پول به صادر کننده امتناع کرد، صندوق ضمانت موظف به پرداخت پول به صادر کننده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، اظهار داشت: ضمانت نامه های بانکی نیز از سوی صندوق ضمانت صادرات ایران به صادر کنندگانی که مایل به دریافت تسهیلات از بانک‌ها هستند، تعلق می گیرد به این نحو که صندوق با شرایط بهتری خدمات ضمانتی را به نفع آنها در وجه بانکی که می خواهد تسهیلات دهد، ارائه می‌کند.

وی افزود: بانک‌ها ملزم هستند برای صادرکنندگانی که با ضمانت صندوق معرفی می‌شوند، تا میزان ۲ درصد سود تسهیلات وام را به نفع آنها کاهش دهند.

ارسال نظر