شناسه خبر : 18824

۲۱۰۰ نفر از ستایشگران و پیر غلامان سراسر کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند

۲۱۰۰ نفر از ستایشگران و پیر غلامان  سراسر کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند

مدیرعامل جدید بنیاد دعبل گفت: با جدیت به دنبال توانمندسازی و مشارکت با تشکل‌های دینی هستیم تا این مجموعه‌ها در کنار خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند در امر درآمد زایی نیز موفق باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روایط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حمید بهرامی مدیرعامل جدید بنیاد دعبل خزایی، مهم‌ترین فعالیت خود به‌عنوان مدیرعامل بنیاد دعبل را «تنوع بخشیدن به خدمات جامعه ستایشگران و پیر غلامان کشور» برشمرد و گفت: منشور فعالیت بنیاد دعبل خزایی که سال‌ها قبل به دستور مقام معظم رهبری تأسیس شد، خدمت به جامعه ستایشگری و پیر غلامان کشور و مجموعه‌های مرتبط با هیئت است، لذا اگرچه این فعالیت‌ها در سال‌های گذشته، بسیار مؤثر و مفید انجام‌شده است اما با توجه به تأکید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به تحول و تمرکز بیشتر براین مجموعه‌ها، لازم است که بنیاد دعبل در این زمینه، تلاش بیشتری داشته باشد.

تلاش برای توسعه خدمات

وی با تقدیر از فعالیت‌های مدیرعامل سابق بنیاد افزود: باید در حد توان و بضاعت، خدمات بنیاد دعبل را توسعه دهیم و در راستای فعالیت‌های مؤثر تشکل‌های دینی در توجه به زیرساخت‌های فرهنگی کشور، نقش تسهیل‌کننده خود را ادامه دهیم.

مدیرعامل جدید بنیاد دعبل خزایی در ادامه گفت: ما با جدیت به دنبال توانمندسازی و مشارکت در مجموعه‌ها و تشکل‌های دینی هستیم تا این مجموعه‌ها در کنار خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند، در امر اشتغال فرهنگی و درآمدزایی نیز موفق باشند.

به گفته وی، درآمدزایی برای تشکل‌های دینی و مجموعه‌های مرتبط، هم منبع درآمدی برای این تشکل‌ها خواهد بود و هم اینکه، بنیاد دعبل در بخش‌هایی مثل انتشار کتاب، تولید بسته‌های آموزشی و آثار هنری، می‌تواند با شناسایی خلاء های فرهنگی در این زمینه‌ها کمک‌کننده باشد.

حمید بهرامی بابیان اینکه هنوز فاصله زیادی بین شرایط کنونی و خدماتی که بنیاد دعبل باید به ستایشگران و پیر غلامان ارائه دهد وجود دارد گفت: این بنیاد در رفع این فاصله‌ها، تلاش مضاعفی را برنامه‌ریزی خواهد کرد تا هم خدمات این بنیاد متنوع‌تر شود و هم اینکه تعداد بیشتری از جامعه ستایشگران تحت پوشش این بنیاد قرار بگیرند.

وی در ادامه درباره تعداد بیمه‌شدگان بنیاد گفت: در حال حاضر از سوی بنیاد دعبل، نزدیک به ۲۱۰۰ نفر از جامعه ستایشگران و پیر غلامان در سراسر کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند و بیشتر از این تعداد نیز متقاضی بیمه و خدمات هستند.

به گفته مدیرعامل جدید بنیاد دعبل، بیمه‌شدگان این بنیاد با توجه به میزان بضاعت مالی خود با درصدهای مختلفی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند اما بنای اصلی این بنیاد برای کسانی که توان مالی چندانی ندارند، بیمه رایگان است؛ امری که هم‌اکنون نیز در بنیاد دعبل برای برخی از این اقشار در حال انجام است.

از جامعه ستایشگران حمایت شود

حمید بهرامی در پایان از سازمان تأمین اجتماعی، وزارت کار و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست همان‌طوری که از گروه‌های هدف خود حمایت می‌کنند، تدبیری هم برای حمایت از جامعه ستایشگران بیندیشند تا بنیاد دعبل در امر خدمات‌رسانی بهتر به این قشر تأثیرگذار و فرهیخته، توان بیشتری داشته باشد.

بنیاد علمی، فرهنگی و آموزشی دعبل خزایی، سوم مرداد ۱۳۸۴ تأسیس شد، این بنیاد نهادی حمایتی، خدماتی و غیرانتفاعی است که باهدف تحقق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت مادی و معنوی از جامعه ستایشگران و ذاکران اهل‌البیت (ع) تأسیس‌شده است.

شناسایی ستایشگران، شعرا و ذاکران اهل‌بیت، انجام خدمات تأمین اجتماعی (از قبیل بیمه درمانی، عمر و پس‌انداز، تکمیلی، پزشکی و بازنشستگی) و ارائهٔ تسهیلات ضروری به آن‌ها و افراد تحت تکفل، پشتیبانی علمی و معنوی از ستایشگران، شعرا و ذاکران اهل‌بیت (ع) برای اعتلا و تعمیق فرهنگ مکتب عصمت و طهارت ازجمله وظایف این بنیاد است.

ارسال نظر