شناسه خبر : 18739

افزایش تحت پوشش قرار گرفتن بیماری‌های نادر تا ۴۵ مورد پیگیری می‌شود

افزایش تحت پوشش قرار گرفتن بیماری‌های نادر تا ۴۵ مورد پیگیری می‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید و ساخت داروهای مورد نیاز بیماران خاص بر اساس اولویت‌های موجود، افزود که باید تمامی بیماران خاص به صورت متمرکز تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر قالیباف عصر امروز  در نشست بررسی وضعیت بیماری های خاص گفت: برخی از اقدام ها در میان سایر کارهایی که در کشور انجام می‌شود موردی هستند اما این مباحث جنبه انسانی دارند و باید مسئولین به آنها توجه کنند.

رییس قوه مقننه با تاکید بر اینکه در جلسات اعلام می شود که مسکن خانواده های دارای ۲ معلول تامین شده اما این گونه نیست ادامه داد: برخی مسائل خاص وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم، باید در بودجه ۱۴۰۱ مسائل مطرح شده در نشست امروز به نتیجه مطلوب برسد و توسط کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه باید تمامی بیماران خاص به صورت متمرکز تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند، افزود: اگر سند بیماری‌های خاص اجرایی شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

قالیباف با یادآوری اینکه اگر احساس کنیم بیماران خاص فرزندان  ما هستند، امورات آنها را خارج از ضوابط پیگیری می کنیم تا از گرفتاری نجات یافته و درمان آنها تحت پوشش بیمه قرار بگیرد، افزود: همان گونه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، بیماران خاص سرویس‌های رایگان دریافت می کنند اما برخی خدمات تحت پوشش بیمه‌ای قرار ندارند که باید تحت پوشش قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورت تحت پوشش قرار گرفتن تمامی بیماری‌های خاص در قراردادهای منعقد شده با بیمارستان‌های دولتی باید خدمات ارائه شده تحت پوشش قرار بگیرد زیرا برخی از بیماران امکان جابجایی ندارند و نیازمند خدمات توانبخشی نیز هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تحت پوشش قرار گرفتن بیماری‌های نادر از ۲۰ مورد به ۴۵ مورد در جریان بررسی بودجه و برنامه هفتم توسعه توسط مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه اعداد و ارقام هزینه داروهای بیماری‌های خاص بسیار زیاد است، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اولویت‌بندی بیماری‌های موجود بر اساس تعداد بیمار، زمان رسیدن به هدف و هزینه واردات، تولید داروها را در دستور کار قرار دهد.

ارسال نظر