شناسه خبر : 18521

رشد ٦٧ درصد سرمایه گذاری‌های بیمه کارآفرین

رشد ٦٧ درصد سرمایه گذاری‌های بیمه کارآفرین

شرکت بیمه کارآفرین در سال‌های گذشته در تلاش بوده تا راهکاری را ارائه کند تا در حوزه سرمایه‌گذاری بالاترین بازدهی را کسب کرده و برای سرمایه‌گذاران و ذینفعان شرکت وضعیت خوبی را رقم بزند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه کارآفرین، شرکت بیمه کارآفرین در سال‌های گذشته در تلاش بوده تا راهکاری را ارائه کند تا در حوزه سرمایه‌گذاری بالاترین بازدهی را کسب کرده و برای سرمایه‌گذاران و ذینفعان شرکت وضعیت خوبی را رقم بزند. بر اساس همین استراتژی‌ها شرکت بیمه کارآفرین در شش ماه اخیر توانسته با توجه به دستورالعمل ها، بازدهی خوبی را ثبت کند.
میلاد ویشکایی مدیر سرمایه گذاری بیمه کارافرین در گفتگو با خبرنگار بانکداری ایرانی با بیان مطالب فوق و با اشاره به افزایش سرمایه گذاری‌های بلندمدت و کوتاه مدت شرکت تصریح کرد: رشد سود سرمایه گذاری در شش ماهه اول سال 1400 نسبت به دوره مشابه سال 1399 معادل 67 درصد می باشد که عمده رشد مذکور در سرفصل سود سهام در بازار سرمایه انجام شده است. در واقع در پایان شهریور امسال از محل اوراق مشارکت و اسناد خزارنه 338 میلیارد ریال ، از محل صندوق های سرمایه گذاری 627 میلیارد ریال از محل سود سپرده های پس انداز 797 میلیارد ریال و از محل سهام چهار هزار و 227 میلیارد ریال سود کسب کردیم که در مجموع در پایان شهریور پنج هزار و 990 میلیارد ریال سود نصیب شرکت بیمه کارآفرین شد. این در حالی است که در شش ماهه نخست سال گذشته از محل اوراق مشارکت 369 میلیارد ریال، صندوق سرمایه گذاری 819 میلیارد ریال، سود سپرده و حسابهای پس انداز 770 میلیارد ریال و از محل سود سهام یک هزارو 617 میلیارد ریال و در مجموع سه هزار و 576 میلیارد ریال سود کسب کرده بودیم.

1

او درباره طرح‌ها و برنامه‌های شرکت در سال 1400 برای افزایش سوداوری شرکت گفت: برنامه های شرکت برای رشد سود آوری در سرمایه گذاری ها مطابق با آئین نامه ها و دستورالعمل هایی که در طی3 سال گذشته تدوین وتغییرات بنیادی داشته، صورت گرفته است. این دستورالعمل ها تاکید بر مدیریت نقدینگی،مشارکت در طرح با ریسک بیشتر با تکیه بر مطالعات دقیق و تحلیل های کاربردی و همچنین تداوم شناسایی سود در بازارهای هدف است.
ویشکایی در خصوص سرمایه گذاری در بازار سرمایه با توجه به شرایط بازار بورس در 6ماهه دوم سال جاری عنوان کرد: ورود به بازار سرمایه برای شرکت بیمه کارآفرین با دید بلند مدت و برنامه ریزی شده برای حفظ منافع سهامداران و بیمه گذاران رشته عمر است. با توجه به اصلاحاتی که در قیمت سهام طی 15 ماه گذشته صورت پذیرفته است شرکت های زیادی در بازار سرمایه وجود دارند که بسیار پایین‌تر از ارزش ذاتی خود معامله می شوند و با توجه به تورم موجود در کشور انتظار این می رود که در دوره های میان مدت و بلند مدت شاهد افزایش قیمت در نماد های بورسی باشیم.
او در خصوص برنامه آتی شرکت برای افزایش سرمایه گفت: با توجه به افزایش سرمایه 443 درصدی شرکت در سال 1399 از محل تجدید ارزیابی دارائی ها(زمین و ساختمان) در حال حاضر برنامه افزایش سرمایه در دستور کار نیست.
میلاد ویشکایی مدیر سرمایه گذاری بیمه کارافرین با اشاره به ایجاد صندوق های سرمایه گذاری بیمه زندگی در شرکت به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری و افزایش گفت: ایجاد صندوق های سرمایه گذاری در راستای جذب نقدینگی می تواند مفید باشد. اما باید این موضوع را مدنظر قرار داد که ایجاد صندوق نمی تواند به صورت مستقیم منجر به کاهش ریسک سرمایه گذاری ها و همچنین افزایش بازده اندوخته بیمه های زندگی شود،ولی می تواند با افزایش جذب نقدینگی و در کنار منابع حاصل از بیمه های زندگی زمینه حضور شرکت در طرح بزرگتر با سود آوری بیشتر را فراهم سازد.

ارسال نظر