شناسه خبر : 18081

بیمارستان‌های تأمین اجتماعی با کمبود پزشک متخصص مواجه اند

بیمارستان‌های تأمین اجتماعی با کمبود پزشک متخصص مواجه اند

با وجود این که در شهرستان بیرجند زیرساخت‌های درمانی لازم ایجاد شده است، اما همچنان بیمارستان‌های تأمین اجتماعی این شهرستان با کمبود پزشک متخصص مواجه اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تأمین اجتماعی استان نسبت به زیرساخت‌های موجود و نیاز بیمه شدگان، پزشک متخصص کافی ندارد و با کمبود نیروی متخصص در مراکز درمانی خود مواجه است.

او افزود: مجلس شورای اسلامی در گذشته تحت عنوان قانون الزام، یک سوم تولید درمان بیمه شدگان را بر عهده سازمان تامین اجتماعی گذاشته بود یعنی ما بر طبق قانون مکلف به درمان هستیم اما نه امکان وارد کردن پزشک از خارج کشور وجود دارد و نه سهمیه‌های دانشگاه علوم پزشکی جوابگوی نیاز خود و تأمین اجتماعی است.

محمدی با اشاره به اینکه در استان نیاز شدید به پزشک متخصص داریم ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی در حد توان به تأمین اجتماعی کمک کرده است، اما مشکل استانی است و در این مواقع باید وزارت بهداشت سهمیه پزشکان خراسان جنوبی را افزایش دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: مکاتبات متعددی با نهادها، دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مجلس انجام داده ایم تا در برنامه توسعه ۵ ساله بعدی، سهمیه پزشک استان افزایش یابد.

او در ادامه بیان کرد: در سال ۹۸ توافق نامه‌ای بین معاونت درمان تأمین اجتماعی و معاونت درمان وزارت بهداشت منعقد شد که بر طبق آن قرار شد پزشکان متخصص مبادله شوند، اما ضمانت اجرایی نداشت و هیچ درصد و تعدادی در آن مشخص نشده بود.

محمدی عنوان کرد: بعد از گذشت یک سال و نیم از این توافق نامه موفق شدیم مجددأ توافق نامه متناظری با دانشگاه علوم پزشکی امضاء کرده و چند پزشک از طریق دانشگاه علوم پزشکی برای مراکز درمانی تأمین اجتماعی جذب کنیم، اما همچنان با کمبود مواجهیم.

ارسال نظر