شناسه خبر : 13241

تخت‌های بیمارستانی تامین اجتماعی افزایش می‌یابد

تخت‌های بیمارستانی تامین اجتماعی افزایش می‌یابد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با اجرای طرح سطح‌بندی مراکز درمانی تامین اجتماعی، تخت های بیمارستانی این سازمان با هدف بهبود شاخص عدالت افزایش می یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در جلسه بررسی سطح بندی مراکز و خدمات درمانی این سازمان تامین اجتماعی افزود:‌ طی ماه های اخیر موضوع سطح بندی مراکز و خدمات درمانی در جلسات متعددی بررسی و امروز گزارش مطلوبی از و بررسی های انجام شده ارائه شد.

وی گفت: با اجرای سطح بندی مراکز درمانی تامین اجتماعی همه استان ها از افزایش تخت بیمارستانی برخوردار می شوند و تا پایان سال با استفاده از فضای فیزیکی موجود تخت های بیمارستانی افزایش می یابد.

 حدود ۱۰ درصد تختهای بیماستانی کشور از مجموع حدود ۱۱۰ هزار تخت بیمارستانی در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی است.
سالاری ادامه داد: بر اساس سند درمان سازمان تامین اجتماعی در توسعه تجهیزات پیشرفته پزشکی نیز رعایت عدالت دیده شده و بر اساس شاخص های تعریف شده افزایش تجهیزات به استان ها تعلق می گیرد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: قرارداد با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از راه های توسعه دسترسی به خدمات درمانی است. در برخی مناطق که مرکز درمانی تامین اجتماعی وجود ندارد و جمعیت آن زیر ۲۰ هزار نفر است، از طریق قرارداد با پزشکان وزارت بهداشت، نیازهای درمانی بیمه شدگان پوشش داده می شود.

سالاری ادامه داد: تهیه سطح بندی مراکز و خدمات درمانی اقدامی ارزشمند و قابل دفاع است. اعداد به ما می گوید، نیاز هر منطقه چیست و بر این اساس توزیع عدالت با توجه به شاخص ها محقق می شود و در این برنامه عدالت و توجه به جامعه هدف مورد ملاحظه قرار گرفته است.

محمدعلی همتی، عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: سند درمان تامین اجتماعی سندی جامع و کامل است و همکاران زحمات زیادی برای تهیه آن متقبل شده اند. در سند درمان باید موضوعات کنترل و مدیریت تقاضا و ظرفیت خیرین سلامت بیشتر مدنظر قرار گیرد. موضوع سالمندی نیز قطعاً در ارائه خدمات این سازمان تاثیرگذار است زیرا افراد بالای ۶۵ سال نیاز بیشتری به درمان دارند و نباید از این موضوع غفلت شود.

 مطالعات گسترده برای سطح‌بندی مراکز درمانی تامین اجتماعی

امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در خصوص موضوع سطح بندی مراکز و خدمات درمانی تامین مطالعات بسیاری انجام شده و در نهایت با همفکری کارشناسان و متخصصان این سازمان و موسسه عالی پژوهش اقدامی جدید و ابتکاری انجام شده است.
وی افزود: در سطح بندی مراکز، خدمات و تجهیزات پزشکی سازمان تامین اجتماعی، سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد توجه قرار گرفته و وضع موجود، وضع مطلوب، جمعیت منطقه و جمعیت بیمه شده ارزیابی شده است.
روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی نیز گفت: در تهیه سند سطح بندی مراکز و خدمات درمانی تامین اجتماعی حوزه های متعددی مشارکت داشته‌اند. این موضوع با شرکای اجتماعی نیز به بحث گذاشته شد تا از نظرات آنها مطلع شویم.

  • امیر محمد دمنده

    خداروشکر این در این وضعیت کمک بزرگی به کشوره باید به بیمارستان ها برسند مخصوصا بیمارستان های امام خمینی تهران ، امام حسین ، طالاقانی ، شریعتی ، سینا ، لبافی نژاد ، ولی عصر ( عج )

ارسال نظر