شناسه خبر : 16740

۱۴۴ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه هستند

۱۴۴ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه  هستند

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد گفت: در حال حاضر ۱۴۴ هزار نفر از مددجویان این نهاد از خدمات بیمه تامین اجتماعی و بیمه صندوق روستائیان و عشایر برخوردار هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حسین خدرویسی با تبریک هفته تامین اجتماعی افزود: بیمه اجتماعی می‌تواند زمینه توانمندسازی مددجویان و خروج پایدار آنان از چرخه حمایت کمیته امداد را فراهم کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۸۴ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق شهری از پوشش بیمه اجتماعی بهره‌مند هستند، ادامه داد: از این تعداد ۶۷ هزار نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تاکید کرد: سرانه پرداخت حق بیمه این مددجویان برای هر نفر ماهانه ۲۲۰ هزار تومان است که از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

حسین خدرویسی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۱۶۰ میلیارد تومان برای انجام بیمه اجتماعی مددجویان شهری هزینه شد، اضافه کرد: این رقم در سال ۱۴۰۰ با رشد ۳۷ درصدی، حدود ۲۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته برای ۱۵ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد مستمری‌ سازمان تامین اجتماعی برقرار شده است که از این تعداد حدود سه هزار نفر در ابتدای سال ۱۴۰۰  بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به برخورداری ۶۰ هزار نفر از مددجویان از صندوق بیمه روستائیان و عشایر، گفت: بیش از نیمی از این افراد را زنان تحت حمایت تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۹ میلیارد تومان بیمه‌پردازی برای مددجویان مشمول صندوق بیمه روستائیان و عشایر هزینه شد، افزود: در سال جاری نیز ۲۵ میلیارد تومان به همین منظور در نظر گرفته شده است.

حسین خدرویسی اظهار کرد: طی چند سال گذشته حدود هفت هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد، بازنشسته و مستمری‌بگیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر شده‌اند و از مزایای این بیمه اجتماعی استفاده می‌کنند.

 

ارسال نظر