اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت نفت و گاز از بیمه‌نامه سایبری استقبال خوبی می‌کند/ جای دو بیمه نامه تحریم و سایبری در انرژی خالی است

صنعت نفت و گاز از بیمه‌نامه سایبری استقبال خوبی می‌کند/ جای دو بیمه نامه تحریم و سایبری در انرژی خالی است

یک عضوسابق هیات مدیره انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران، معتقد است که جای دو بیمه نامه تحریم و سایبری درحوزه انرژی خالی است واین دو بیمه نامه درصنعت بیمه نادیده گرفته شده‌اند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "احمد صرامی" درگفت وگو با چابک آنلاین، گفت: در زمان شروع تولید یک فرآورده نفتی برای به حداقل رساندن ریسک از انواع بیمه نامه های پول، اعتبار،حمل و نقل و کشتی استفاده می شود.

وی، با بیان اینکه از زمان تولید محصول تا بارگیری و رساندن آن به مبادی خروجی، گمرک ، صادرات و رسیدن به مقصد از بیمه های متفاوتی استفاده می شود، افزود: صنف صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی به نسبت بقیه صنوف روندکامل تری را درسطح صادرات وواردات شامل می شود و با انواع بیمه نامه سرو کار دارد.

عضوسابق هیات مدیره انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران، معتقد است که بیمه تحریم برای شرکت های فعال در سطح بین المللی که هزینه های زیادی را پرداخت می کنند بسیار مهم است شاید سهم عمده ای از محاسبات برای قیمت تمام شده محصول مربوط به شرایط موجود باشد.

صرامی،خاطرنشان کرد:به همین دلیل شرکت های بیمه گر باید در بخش بیمه تحریم کاربیشتری انجام دهند.

وی، گفت:شرکت های بیمه گر می توانند به بیمه نامه سایبری به عنوان یک فرصت نگاه کنند و خود را با شرایط روز دنیا هماهنگ کرده زیرادرآمد این نوع بیمه نامه به نسبت سایر بیمه نامه ها به واسطه تخصصی بودن بالاتر خواهد بود.

عضوسابق هیات مدیره انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران، با بیان اینکه بیمه گذاران در بخش انرژی قطعا از بیمه نامه سایبری استقبال خواهند کرد،گفت: شرایط مراودات تجاری به گونه ای شده که بیمه از لحظه آغاز یک کار تجاری به خصوص درسطح انرژی به واسطه اینکه سازو کار مخصوص خود را دارد و قراردادهای با محتوای سنگین تر دارد، نقش بسیار حیاتی ایفا می کند.

صرامی، افزود: خطر یکبار اتفاق می افتد و در تجارت هم باتوجه به رقابت هایی که وجود دارد شرکت ها باید سعی کنند که خود را از هر جهت در امنیت قراردهند و بیمه سایبری بسیار مهم است و جای کار بسیاری دارد.

 

ارسال نظر