شناسه خبر : 16272

اختصاصی چابک آنلاین؛

بازیگران صنعت بیمه زمین بازی را اشتباه گرفته‌اند

بازیگران صنعت بیمه زمین بازی را اشتباه گرفته‌اند

مدیرعامل مرکز نوآوری پلنت معتقد است که بازیگران صنعت بیمه زمین بازی را اشتباه گرفته‌اند و به جای هدر دادن منابع خود برای رقابت با یکدیگر، تبلیغات و جنگیدن برای ۲.۵ درصد بازار، باید درک مشتری از بیمه را تغییر دهند تا همه در این بازار بزرگ، سهم کافی داشته باشند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "محمود کریمی"، درپانزدهمین رویداد فیناپ با موضوع اینشورتک،  گفت: شرکت‌های بیمه مشتری خود را نمی‌شناسند و آن را نمی‌بینند و هیچ تصوری از شخصیت مشتری که حتی شاید سالهاست برای وی بیمه‌نامه صادر می‌کنند ندارند البته این موضوع طبیعی بوده زیرا شرکت بیمه دلیلی نداشته از مشتری خود شناخت دقیق داشته باشد و این به دلیل ساختاری است که در زنجیره فروش تعریف شده است.

وی، افزود: بازاریابان، نمایندگان و کارگزاران بیمه‌ای، با درصدهای تعریف شده کارمزد، بیمه‌نامه را می‌فروشند و هنگامی که در دفتر خود نشسته‌اند برای آنها دلیلی ندارد که شناخت ریز از رفتار مشتری داشته باشند.

کریمی اذعان داشت: استارت‌آپ‌ها به دلیل آنکه از ابتدای تاسیس قدرت شرکت بیمه را از نظر حداقل عدد و رقم توانمندی و سابقه ندارند، یعنی با جیب خالی از روز اول شروع می‌کنند مجبور هستند که برروی تک تک رفتارهای مشتریان خود دقت کرده و شخصیت وی را با جزئیات استخراج کنند.

وی در واکنش به این پرسش که " رگولاتور را تا چه میزان مانع رشد نواوری و فناوری در تحول دیجیتال صنعت بیمه می‌داند؟" گفت: شاید اگر تفکر دیجیتال  به این معنا که نگاه کردن و این فضا را شکل دادن وجود داشت و مطالبه  بود رگولاتور هم به همین نسبت شروع به ایجاد تغییرات می‌کرد اما نگاه دیجیتال در شرکت‌های بیمه وجود ندارد.

مدیرعامل مرکز نوآوری پلنت،" توضیح داد: هنگامی که راجع به افزایش ضریب نفوذ بیمه حرف می‌زنیم باید با مشتری حرف بزنیم تا درک و فهم آن از نیاز بیمه مشابه بانک یا کسب‌و کارهای دیگر باشد.

کریمی بیان کرد: باید همه نگاه و زبانمان را تغییر دهیم و زمانی که ضریب نفوذ بیمه زیاد شود همه در آن سهم کافی دارند و حیف است که منابع خود را سر رقابت تبلیغات و یا جنگیدن برای فقط 2.5 درصد ضریب نفوذ خرج کنیم.

وی با بیان اینکه "وقتی راجع به دیجیتالی شدن حرف می‌زنیم باید داده محور وبا استفاده از دیتا برای گرفتن تصمیم‌های بهترصحبت کنیم."، افزود: حال کدام یک از شرکت‌های بیمه‌ای پنل و داشبرد و جزییات را اینگونه مبنای تصمیم گیری و مبنای رفتار خود کرده‌اند؟

مدیرعامل مرکز نوآوری پلنت، اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد افرادی که نقشی برای نواوری و فناوری در شرکت‌ها  دارند گویا حرفی را می‌زنند که بقیه افراد دوست ندارند بشنوند و حتی مسئولیتی که برای آن ایفای نقش می‌کنند با یک مبارزه درون سازمانی روبرو است، بنابراین اگر این نگاه تغییر کند آن زمان این افراد مرکزیت طراحی کردن تغییرات در شرکت‌های خود می‌شوند.

کریمی گفت: شرکت‌های بیمه بزرگتر که سهم بالایی از بازار را در اختیار دارند اگر همینگونه ادامه دهند، شرکت های بیمه کوچکتر درست مانند اتفاقی که در بانک‌های خصوصی افتاد برای گرفتن سهم بیشتراز بازار مجبور می‌شوند درفضای دیجیتال بروند و مشتری را با توجه ویژه جذب کنند.

 

ارسال نظر