شناسه خبر : 15617

تامین اجتماعی،اعضای صنف لوله‌کشان آب و گاز را از دایره بیمه کارگری حذف کرد

تامین اجتماعی،اعضای صنف لوله‌کشان آب و گاز را از دایره بیمه کارگری حذف کرد

رئیس اتحادیه تاسیسات ساختمان تهران بر لزوم توجه سازمان تامین اجتماعی به شرایط رکود و آسیب‌های ناشی از آن در فعالیت اصناف تاکید کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما، محمد نیرومند گفت: سازمان تامین اجتماعی به جای اینکه شرایط اصناف را در بحبوحه اقتصاد راکد درک کند تصمیماتی را اخذ و اجرا کرده که نه تنها فشار اقتصادی بر اصناف را کم نمی‌کند؛ بلکه تلاش دارد امتیازات گذشته را نیز قطع کند.

وی افزود: بتازگی سازمان تامین اجتماعی، اعضایی (صنف لوله‌کشان آب و گاز) را که در پرداخت بیمه جزو محاسبات کارگران ساختمانی بوده‌اند از زمره کارگران خارج کرده است و اجازه ثبت به آن‌ها نمی‌دهد.

نیرومند گفت: زمانیکه به بیمه مراجعه نمودیم پاسخ شان این بود که افراد مذکور پروانه کسب و مکان مشخص دارند از این رو شامل بیمه کارگری نخواهند شد این در حالی است که اگر پروانه نداشته باشند نمی‌توانند از نظام مهندسی کشور اجازه فعالیت دریافت کنند؛ پروانه کسب نیز نیاز به مکان ثابت دارد؛ اما بیمه اصرار دارد که اگر سیار باشند می‌توانند دوباره در محاسبات بیمه‌های کارگری ثبت شوند.

وی افزود: فشار‌های اقتصادی آنقدر زیاد است که برای تامین مخارج زندگی نیز با مشکلات زیادی روبه رو هستیم که در این بین بیمه تامین اجتماعی با فشار آوردن بر اقشار ضعیف فقط این قشر را ضعیف‌تر خواهد کرد، از آنجا که پرداخت بیمه کارفرمایی برای کارگران ساختمانی بسیار دشوار و غیر ممکن است از مسئولان درخواست می‌کنم تا بیمه کارگری این افراد را به حالت سابق بازگردانند.

رئیس اتحادیه تاسیسات ساختمان تهران با اشاره به رکود صنعت ساختمان و رابطه مستقیم این صنف با این صنعت گفت: صنف تاسیسات از جمله صنوفی است که با فعال بودن ساخت و ساز، رونق می‌گیرد در حالیکه متاسفانه در سه سال اخیر صنعت ساختمان راکد شده و بسیاری از صنوف از جمله تاسیسات نیز به تبع آن در رکود بسر می‌برند.

 

ارسال نظر