شناسه خبر : 15563

تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده ۶۰۰ هزار نفر است

تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده ۶۰۰ هزار نفر است

قائم مقام دبیرکل و مدیر عالی انجمن صنفی کارگران کشور،خاطرنشان کرد: در کشور قوانین و مقررات مطلوبی وجود دارد، لیکن در فرآیند اجرا دچار مشکل هستیم.

به گزارش چابک آنلاین، غلامرضا عباسی، عنوان کرد: حدود ۷میلیون نفر کارگر ناشناخته در کشور وجود دارد که به فعالیت می‌پردازند. سازمان تامین اجتماعی مدعی است که درهزینه‌ها دچار مشکل است حال این سوال پیش می‌آید که چرا برای شناسایی این تعداد کارگر پنهان اقدامی نمی‌کند تا منابع مالی خود را افزایش دهد.

وی اظهار داشت: وضعیت درمان کارگران در کشور با مشکل روبه روست و نارضایتی بسیار است، دولت قرار بود به کارگرانی که براساس ویروس کرونا، بیکار شدند، بیمه بیکاری پرداخت کند اما یک ماه و آن هم اندک داده شد. 

عباسی، با بیان اینکه برای طی کردن فرآیند بیمه شدن کارگران ساختمان باید هفت خان رستم را طی کنند، افزود: در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که بیش از ۶۰۰هزار نفر کارگر بیمه شده ساختمانی داشته باشیم. در حالیکه که حدود ۲میلیون نفر کارگر ساختمانی شناخته شده و دارای هویت در کشور وجود دارد.

وی به امنیت شغلی و دستمزد کارگران ساختمان نیز اشاره کرد و گفت: دستمزد کارگران باید حداقل ۳۹درصد افزایش می یافت که متاسفانه ۲۶درصد بوده و با وضعیت کنونی پر واضح است که جوابگوی هزینه کارگری نیست.

 

  • علی لطافت

    من کارگر ساختمانی و بیمه دارم ولی بیمه تکمیلی ندارم همسرم مشکل بیماری دارد و با بیمه هزینش زیاده ولی گفتن با بیمه تکمیلی میتونید انجام بدهید لطفا برای بیمه تکمیلی همکاری بفرمایید ممنونم

ارسال نظر